„Stávající směrnice pochází z roku 1990, kdy byla struktura odvětví cestovního ruchu mnohem jednodušší. Lidé se dnes aktivně podílejí na výběru své dovolené podle vlastních požadavků a místo toho, aby si vybrali hotový balíček z katalogu, si spíše sami zkombinují jednotlivé cestovní služby, a to zejména prostřednictvím internetu,“ vysvětluje europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch. Podle odhadů Evropské komise si takto svoji dovolenou vybírá 120 milionů spotřebitelů v Evropě.
„Každý spotřebitel musí mít zajištěno, právo na vrácení peněz, na zajištění návratu do vlasti a právo na odškodnění v případě, že poskytovatel služby, ať již je to dopravce, cestovní kancelář, nebo jakýkoli další prodejce, během jeho dovolené zkrachuje. O těchto možnostech by navíc měli být lidé informováni už v momentě, kdy si služby kupují,“ říká poslankyně Sehnalová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD