Opozice předložila své návrhy, koalice je vyslechla, většinově zamítla a po hodině a čtvrt od začátku jednání byl program schválen. Nad návrhy opozice, jako například zřízení koordinátora dopravních staveb na území hlavního města, zachování politické neutrality škol a vzdělávacích institucí, pokračování slevy na jízdném pro občany v hmotné nouzi, systémové řešení prevence a šikany či problematika billboardů, si nikdo hlavu nelámal. A je to škoda. Koodinátor dopravních staveb v rozkopané Praze plné uzavírek by byl potřeba jak sůl. Lidem v hmotné nouzi by sleva na jízdném, aby se například dopravili do práce, také pomohla.
V souvislosti se změnou zákona o pozemních komunikacích je třeba řešit i billboardy. Hrozí, že se budou moci opět vrátit na místa, kde ohrožují bezpečnost – do blízkosti Jižní spojky, Štěrboholské, k Barrandovu ad. Trvalo to zhruba 12 let, než se je podařilo odstranit. Novela nyní mění definici zastavěného území a rozšiřuje území, kde je lze instalovat. Navrhované usnesení k odmítnutému bodu jednání požadovalo, aby deklarovalo nesouhlas s jejich návratem tam, odkud už byly odstraněny, a připravilo možná řešení ke zmírnění dopadů novely. To by ovšem musela být vůle se o problému vůbec bavit.
Pražští zastupitelé přerušili projednávání Libeňského mostu
Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty. Vzniklo podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928. Za primátorky Adriany Krnáčové se počítalo s jeho zbouráním a nahrazením novou konstrukcí. V následujícím období se to přehodnotilo na rekonstrukci. A vývoj šel dál, bylo rozhodnuto o vytvoření repliky na původních pilířích. V roce 2022 Technická správa komunikací (TSK) vysoutěžila firmu Metrostav TBR a rekonstrukce mohla začít. Její spuštění však zastavila následná změna zadání.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



