Od září jsem pracoval na tom, aby se do legislativy promítly realistické podmínky pro automobilky. Vedli jsme jednání s výrobci, asociacemi i politickými partnery. Už 2. prosince jsme měli dostatek podkladů a veřejně představili iniciativu na průměrování emisí v čase (více ZDE).
Evropská komise tento návrh následně převzala a představila jako svůj. Věděli jsme ale, že to nestačí. Od ledna jsme připravovali sadu pozměňovacích návrhů. Cíl byl jasný:
- Zrušit pokuty, které dnes trestají výrobce za každé „neekologické“ auto navíc.
- Zabránit zákazu spalovacích motorů v roce 2035.
- Zavést skutečnou flexibilitu – nebo alespoň průměrování emisí za pět let, ne za tři.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV