Je však nutné si uvědomit, že dnešní společenská dynamika nasvědčuje tomu, že je nutné revidovat a diskutovat i o takových změnách. jako je právě posunutí věkové hranice u voleb. Jde o komunální volby a posunutí hranice volebního práva na 16 let věku.
Pro tento návrh jsem nejen z pohledu zmíněných společenských změn, ale také proto, že sám mám řadu praktických zkušeností s prací s mladými lidmi z našich zřízených organizací či ze spolků, ve kterých aktivně pracuji. Mladí lidé ve věku zmíněných šestnácti let dokážou pracovat se zdroji dat, mají kritické myšlení, dokážou vyhodnotit informace. Jistě můžeme oponovat, že ne všichni toto dokážou. Jenže zvládnou toto i všichni občané nad 18 let? Nepodléháme často dezinformaci a ztrátě kritického myšlení, ověřujeme si zdroje dat? Osobně se mi s mladými lidmi velmi dobře spolupracuje, plánujeme společně projekty ve městě, organizujeme společně akce pro veřejnost. Věřím, že tuto pozitivní zkušenost má většina obcí a měst v České republice. Spíše si již dnes nedovedu představit, že bych aktivně s mladými lidmi nespolupracoval. Pro obhajobu daného návrhu uvedu také několik příkladů od našich sousedů. Například v Rakousku mohou šestnáctiletí ke všem druhům voleb včetně parlamentních již od roku 2007. Jejich stejně staří vrstevníci mohou ke komunálním volbám v řadě spolkových zemí v Německu, například v Braniborsku, Brémách, Hamburku, Šlesvicko-Holštýnsku. Od roku 2015 přistoupilo k této změně také Estonsko.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV