Ministerstvo financí ve svých materiálech odhaduje očekávaný přínos ve výběru daní na 10 mld. korun ročně. Nejde jen o zlepšení disciplíny ve výběru daní, především daně z přidané hodnoty, ale i o rovné podmínky pro všechny podnikatele. Proč mají být v konkurenční nevýhodě ti podnikatelé, kteří daně platí poctivě, oproti těm, kteří daňovou povinnost obcházejí? Proč ten poctivý je plátcem DPH; zatímco jiný, i když je zřejmé, že svým obratem přesahuje limit pro registraci k DPH, daň neplatí? Proto si myslím, že výjimek z povinnosti zapojení se do elektronické evidence tržeb by mělo být co nejméně.
Často je především opozičními politiky, ale i některými představiteli profesních organizací zpochybňován smysl tzv. účtenkové loterie. Výroky typu „účtenková loterie je Matějská pouť“ jsou stejně nesmyslné i nehodné samotného autora, kterého si jinak vážím.
Sociální demokracie považuje účtenkovou loterii za efektivní opatření. Především z kontrolního hlediska, týkajícího se povinnosti prodejce či poskytovatele služby vystavit doklad o zaplacení a zákazníka ji převzít. Lze tak prostřednictvím loterie kontrolovat i to, zda je účtenka (a tedy i platba) finančním úřadem zaregistrována. Samozřejmě bude velmi záležet na technickém provedení loterie, ale je to i otázka výher, tak aby byla zajímavá, motivační a zúčastnilo se jí co nejvíce lidí. Zavedením loterie by se otevíral určitý prostor i pro Českou poštu, která hledá další náplň pro svoji činnost a účtenkovou loterii by mohla provozovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD