Zvláštní cena soutěže Marketér roku 2017 patří Národnímu památkovému ústavu

19.05.2018 21:49

V prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka se odehrálo vyhlášení výsledků soutěže 13. ročníku Marketér roku 2017. Zvláštní cenu – Zeleného delfína za dlouhodobě úspěšný marketingový projekt v oblasti kultury získal ředitel Národního památkového ústavu, územní památkové správy v Kroměříži Ing. Jan Slezák.

 Zvláštní cena soutěže Marketér roku 2017 patří Národnímu památkovému ústavu
Foto: red
Popisek: Národní památkový ústav

Rok 2017 byl v rámci dlouhodobého projektu Národního památkového ústavu „Po stopách šlechtických rodů“ věnován renesanční šlechtě. Rok renesanční šlechty tedy navázal na úspěšné projekty ze série „Po stopách šlechtických rodů“ Národního památkového ústavu z minulých let. Rožmberský rok, Pernštejnský rok, Rok francouzské kultury, Rok pánů z Kunštátu či Lucemburský rok. Vrcholem roku 2017 byla nová expozice Moravský aristokrat v labyrintu světa na zámku Bučovice. Další výstavy a kulturní akce byly připraveny na více než třiceti hradech a zámcích, kde zanechala renesance svoje nesmazatelné stopy. Součástí Roku renesanční šlechty byla také tradiční srpnová Hradozámecká noc na žerotínském zámku v Náměšti nad Oslavou. Ve spolupráci s Národní galerií v Praze proběhla velmi úspěšná výstava Podoby a příběhy. Portréty renesanční šlechty v Konírně Šternberského paláce v Praze.

Ředitel Územní památkové správy NPÚ V Kroměříži Ing. Jan Slezák byl garantem projektu Rok renesanční šlechty a kompletně vedl veškeré aktivy. Byl hybatelem všeho dění a koordinátorem po stránce ekonomické, obsahové i organizační. Na přípravě a realizaci se v rámci NPÚ podílejí desítky zaměstnanců na různých stupních řízení a správy památkových objektů, ale klíčovou roli a veškerou odpovědnost za návrh, přípravu, provedení a konečné vyznění projektu nese garant projektu.

Památky ve správě Národního památkového ústavu (v současnosti 104 zpřístupněných hradů, zámků a dalších památek) ročně navštíví cca 5,5 mil. návštěvníků (včetně zahraničních). Rok renesanční šlechty a jeho aktivity byly představeny v médiích (televize, tištěná média, internet, rozhlas), v rámci Roku renesanční šlechty byly vydány propagační brožury Cesty za renesancí (v české i anglické mutaci), katalog k výstavě Podoby a příběhy a velká reprezentativní publikace Na věčnou paměť, pro slávu a vážnost. Akce Roku renesanční šlechty byly prezentovány formou plakátů, letáků, pohlednic, propagačních předmětů, kulturních programů, počítačových prezentací na dotykových obrazovkách na většině státních hradů a zámků atd., tím byla zasažena většinová část všech návštěvníků státních památek.

Projekt Rok renesanční šlechty tím, že oslovuje nejen stálé a potenciální návštěvníky památek, ale prostřednictvím mediální podpory oslovuje s velmi bohatou a tematicky srozumitelnou nabídkou nejrůznějších aktivit další širokou veřejnost, nepochybně rozšiřuje trh o další segmenty, které by v rámci velmi pestré nabídky volnočasových aktivit volily jiné řešení, než je návštěva památek. Důležitým přínosem projektu je skutečnost, že výrazně zvyšuje frekvenci návštěvnosti stejného návštěvníka vzhledem k tomu, že nabízí zejména v regionálním vnímání důvod místním lidem k opakované návštěvě stejného památkového objektu, který je díky proměnám tématu a aktivit pokaždé jiný. Projekt je současně tak výrazným prvkem, že je předmětem zájmu také zahraničních návštěvníků a cestovních kanceláří při jejich plánování nabídky zahraničním turistům. Projekt je nepřehlédnutelný a má celostátní rozměr, proto sehrává roli i při podpoře mezinárodního cestovního ruchu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…