88 procent vysokoškoláků považuje udržitelné chování za důležité, správnou definici však zná jen 17 procent z nich.

13.01.2015 18:20

Průzkum* mezi studenty českých a slovenských vysokých škol odhalil nízkou znalost pojmu udržitelný rozvoj. Pojem podle svého názoru zná 88 % vysokoškoláků, jeho přesný význam však umí objasnit pouze třetina z nich. Podobně jsou na tom i naši slovenští sousedé, výraz zná 85 % vysokoškoláků, ovšem vysvětlit ho dokáže pouze jedna třetina z nich. Průzkum v České republice a na Slovensku realizovala společnost Unilever.

88 procent vysokoškoláků považuje udržitelné chování za důležité, správnou definici však zná jen 17 procent z nich.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti- ilustrační foto

„V průzkumu jsme sledovali i znalosti společenské odpovědnosti firem neboli CSR a i zde jsme u vysokoškoláků zjistili velké mezery. Pouze 23 % českých studentů dokáže definovat pojem CSR. Alarmující výsledky nás utvrdily v tom, že je důležité edukovat veřejnost, především mladé rozvíjející lidi, o důležitosti těchto oblastí,“ komentuje Veronika Kúšiková, manažerka korporátní komunikace společnosti Unilever.

Oproti tomu slovenští studenti (62 %) podle vlastního vyjádření pojem CSR znají, ale konkrétní vysvětlení zná již méně než 1/5 z nich. I přesto jsou studenti z obou zemí přesvědčeni, že se firmám angažovanost v udržitelném rozvoji vyplatí. Podle průzkumu u respondentů zvyšuje společenská odpovědnost firem renomé společnosti a zájem pro takovou společnost pracovat. Není to ovšem důvod k upřednostnění výrobků těchto firem od ostatních.  

„Udržitelný rozvoj a CSR řeší dnes již velká část populace. Samozřejmě ani my nejsme výjimkou. Tato problematika je pro nás klíčový pilíř strategie a proto dlouhodobě vyvíjíme takové aktivity a projekty, kterými přispějeme ke „zlepšení světa“. Kromě našeho dlouhodobého závazku v rámci udržitelného rozvoje jsme v říjnu spustili soutěž pro vysokoškoláky, do které se uchazeči mohou zapojit se svými nápady a zároveň se díky komunikaci s tzv. mentory – odborníky vzdělávat.“ říká Florin Trandafirescu, Managing Director Czech Republic, Slovakia.

*Průzkum proběhl prostřednictvím internetového dotazníku společnosti STEM/MARK na počtu 1000 českých vysokoškoláků a 635 studentů vysokých škol na Slovensku v letech 2013 - 2014.

 

O Unileveru

Společnost Unilever nabízí ve více než 190 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Nejúspěšnějších 15 značek dosahuje obrat více než 1 miliardu ročně. Dokáže proto oslovit takové množství lidí jako žádná jiná společnost. V roce 2013 tato společnost, která zaměstnává více než 173 000 lidí po celém světě, dosáhla obratu 49,8 miliardy eur. Její výrobky používají každý den dvě miliardy lidí.

Společnost Unilever je zavázána k zodpovědnému chování. Věří, že s pomocí 2 miliard svých zákazníků dokáže změnit svět k lepšímu. Společnost Unilever založila v roce 2012 nadaci „The Unilever Foundation“, která se zaměří na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k čisté a pitné vodě, výživa a lepší životní styl. V této souvislosti uzavřel Unilever partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.

V listopadu 2010 byl představen Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržitelného Rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu. Společnost Unilever se již 13. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii potravin. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.

Společnost Unilever byla založena před 120 lety a svou českou pobočku zřídila v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o. – s hlavním sídlem v Praze – je součástí regionu Central and Eastern Europe spolu s dalšími 17 pobočkami. Unilever ČR, spol. s r. o. má 350 zaměstnanců.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Papaláši

Nemáte dojem, že se vy politici, evidentně SPD nevyjímaje, chováte jako papaláši? Přijde vám etické zvyšovat si platy, když většině lidem klesají, a když ještě k tomu pobíráte náhrady? Navíc podle vás je v pořádku a etické vůči nám lidem, kteří vše platíme z našich daní, pobírat náhrady v plné výši,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SVS: Veterinární dozor se na jaře zaměřuje na začínající farmářské trhy

7:06 SVS: Veterinární dozor se na jaře zaměřuje na začínající farmářské trhy

S příchodem jara v České republice tradičně startuje také sezóna farmářských trhů a Státní veterinár…