AČCKA: Podíl reklamovaných zájezdů stále pod úrovní 1 procenta

10.08.2017 14:45

Letošní významné posílení výjezdové turistiky se odráží na celkovém počtu reklamovaných zájezdů. Na dosavadních prodejích se reklamace podílejí v odhadované adekvátní úrovni 0,7 %. Závěr vyplývá z pravidelné ankety mezi členskými CK, která potvrdila návrat k hodnotám mírně nad úroveň roku 2015.

AČCKA: Podíl reklamovaných zájezdů stále pod úrovní 1 procenta
Foto: tripzone.cz
Popisek: Středozemní moře při západu slunce

Za rostoucími čísly stojí především množící se neoprávněné reklamace. Jejich podíl se nadále drží nad úrovní přesahující 70 % všech přijatých reklamací. Klienti často nevěnují dostatečnou pozornost prostudování všeobecných smluvních podmínek a náležitostem smlouvy o zájezdu. Přibývají také reklamace týkající se přírodních podmínek (plankton v moři, prudký sníh na horách) a neodvratitelných událostí, které jsou zcela mimo možnosti garance cestovní kanceláře (přetížení silnic v hlavní sezoně, dopravní nehody, náhlý nepředvídatelný výskyt hluku v okolí hotelu, vyšší koncentrace turistů v navštívené oblasti). Nespokojenost samostatně cestujících klientů nezřídka vzbuzuje příplatek za 1L pokoj. Ten však nestanovuje CK, ale přímo ubytovatel. Neobvyklé nejsou ani zcela banální stížnosti - podávalo se méně zmrzliny, než by si klientka představovala, ručníky nebyly složené do labutě, výskyt komárů v kempu.

Oprávněné reklamace se často vztahují na nedostatky spojené s ubytováním (nefunkční klimatizace, nezajištěný výhled na moře, přestože byl objednán, záměna sjednaného typu pokoje, přesun do jiné kapacity nižší úrovně) a rozsah stravy. Snahou každé CK je případné reklamaci předejít. Z tohoto důvodu se nezřídka setkáváme s nabídkou pohotovostní linky, kde lze případné nedostatky v době pobytu ohlásit a okamžitě řešit. Na poskytnutí všech dostupných informací před cestou pořadatelé kladou velký důraz. Vybrané ubytování je současně možné prověřit na dostupných mezinárodních recenzních portálech.

Proporční nárůst reklamací je s přihlédnutím k vyššímu počtu odbavených klientů možné chápat pozitivně. Statistiky tak pouze potvrzují, že dovolenou v zahraničí realizovalo výrazně větší množství dovolenkářů. Situaci ovlivňuje také letošní, napříč Evropou, vysoce vyprodaná sezona. Loňský útlum zahraničních cest klientům umožňoval výběr z bohaté nabídky kapacit. Současný trh proti tomu často naráží na své limity.

Vybrané konkrétní reklamace:
"K snídani byly k dispozici na čaj pouze male hrníčky."
"V penzionu jsem byl úplně sám. Byl jsem tam osamělý a necítil jsem se dobře." (stížnost single cestujícího)
 "Nebyli jsme přítomni vyhlášení kvízu, neměli jsme tedy šanci vyhrát trička."
"Bylo nám zakázáno procházet se po golfovém hřišti, pokud nehrajeme golf."
"Noční stolek byl umístěn mezi dvěma lůžky a byl společný pro dvě osoby, stejně tak lampička, což mi nevyhovovalo."
"Žádám Vás o vysvětleni, proč byl účtován příplatek za 1L pokoj, když v něm žádné volné lůžko nebylo."
"V restauraci lítala moucha."

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…