AČCKA: Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění klientům zkrachovalé CK

01.02.2013 11:22 | Zprávy

Reakce na tiskovou zprávu" Generali žaluje český stát kvůli zkrachovalým cestovkám" pojišťovny Generali zveřejněné na jejích webových stránkách dne 31.1.2013, ve které sděluje, že podala žalobu na MMR ČR a požaduje omluvu a finanční kompenzaci ve výši nejméně 18,5 milionů korun.

AČCKA: Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění klientům zkrachovalé CK
Foto: Pojišťovna Generali
Popisek: Pojišťovna Generali

Upozorňujeme, že podle našeho názoru pojišťovna není oprávněna snížit nebo odmítnout pojistné plnění klientům cestovní kanceláře v případě jejího úpadku, ani když se jedná o podvodného jednání cestovní kanceláře. Účelem povinného pojištění záruky podle zákona č. 159/1999 Sb. je ochrana spotřebitele.

Pojišťovny jsou zákonem určené odborným garantem pojistné smlouvy a mají přístup ke všem podkladům nezbytným pro řádné pojištění zájezdů. Pojišťovny tak mají možnost na základě vlastního vyhodnocení určit správnou výši pojistného plnění, které je sjednané v pojistné smlouvě, s konkrétní cestovní kanceláří (zákon stanovuje pouze minimální výši 30 % ročních tržeb).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Ekonomika

Když se pyšníte tím, jak díky vám roste naše ekonomika, jak vysvětlíte, že to nepociťuje většina z nás, a že naše mzdy nerostou nebo jen minimálně, a že se naše životní úroveň propadá?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

16:13 Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

Dokument vyzývá k akci a nastiňuje konkrétní návrhy na snížení regulační zátěže v Evropě a oživení j…