AMSP: České podniky mají nadále vysoký potenciál pro budoucí digitalizaci

06.10.2022 16:09 | Tisková zpráva

Jen málo podniků již dovršilo svou digitalizaci. Průměrný podnik naplnil své cíle v této oblasti ze 40 %. Hlavní přínosy digitalizace vidí ve větší rychlosti a zjednodušování.

AMSP: České podniky mají nadále vysoký potenciál pro budoucí digitalizaci
Foto: amsp.cz
Popisek: Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Vyplývá to z průzkumu, který na vzorku 244 malých a středních podniků (MSP) uskutečnila pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) agentura Ipsos v rámci projektu Rok nových technologií 2022.

Za poslední tři roky došlo k výraznému rozšíření digitálních nástrojů ve výrobě i službách. Téměř 70 % podniků plánuje s digitalizací pokračovat. Pokud podniky plánují nepokračovat v digitalizaci, je to často proto, že na to nemají finance nebo v tom nespatřují žádný přínos, zjistil průzkum.

„Digitalizace podnikatelského sektoru představuje důležitý krok ke zvýšení konkurenceschopnosti firem nejen u nás, ale i v zahraničí,“ uvádí Petr Očko, náměstek ministra průmyslu a obchodu pověřený řízením agentury CzechInvest a dodává: „Na CzechInvestu podporujeme digitalizaci napříč Českou republikou, a to prostřednictvím odborných konferencí a webinářů. Pořádáme semináře pro ty, kteří hledají finanční zdroje na rozvoj a zavádění prvků automatizace a digitalizace, tak i pro ty, kteří hledají inspiraci a zkušenosti od společností, které si tímto procesem automatizace již prošly, nebo se její implementací přímo zabývají. Mimo jiné podporujeme skrze inkubační program Technologická inkubace mladé, inovativní a technologické firmy nabízející zajímavá řešení nejen v oblasti Průmyslu 4.0.“

Typický malý a střední podnik je s digitalizací hotový ze 40 %. Vzhledem k vývoji může být pochopitelně proces digitalizace jen těžko reálně ukončen, ale z hlediska digitalizačních cílů firem lze říci, že více než třetina větších firem (v rámci segmentu MSP) se cítí být zhruba v polovině své cesty. Nejvíce takových firem najdeme v oblasti výroby a služeb. Z průzkumu rovněž vyplývá, že řemeslo je digitálně nejvíce rezistentní, respektive že digitalizační ambice nejsou příliš vysoké. To odpovídá realitě, jakkoli digitalizace proniká i do řemeslných oblastí. Když se podnikatelé ohlédnou zpětně, jako největší dosavadní přínos digitalizace vnímají větší rychlost a zjednodušování.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

GD

Když se tak navážíte do Knotka, zkusil jste sám něco udělat, abyste změnil green deal? Podle mě se tak či tak musí ozvat většina, aby byla šance něco změnit, i když se obávám, že EK stejně nic měnit nehodlá a je zatvrzelá ve svém ekošílenství a vůbec žije zřejmě v jiném vesmíru. Co vy na to?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

31. týden na Energetické burze ČMKB

9:47 31. týden na Energetické burze ČMKB

Na Českomoravské komoditní burze Kladno (ČMKB) byly ve 31. týdnu uzavřeny kontrakty na dodávku 367 t…