Diskuse nad tématem využití tzv. zpětných bonusů při realizaci obchodní strategie nemocnic, je vždy nutno vést v kontextu s obsahem konkrétních obchodně závazkových vztahů, mezi nemocnicí a jejími dodavateli.
Zpětný bonus, nebo přesněji, určitá množstevní sleva, je standardním nástrojem, který je využíván jak ve veřejné, tak v privátní sféře. Vhodným mixem, úhradově profitabilních položek s položkami méně profitabilními, lze maximalizovat obchodní slevu, která snižuje materiálové náklady jednotlivých nemocnic.
Je samozřejmé, že takováto množstevní sleva musí být vždy standardně vedena v účetnictví a může být tedy kdykoli doložena. Je samozřejmé, že výši takovéto slevy neovlivňuje pouze manažerská dovednost, ale také další skutečnosti, například délka splatnosti faktur, platební kázeň, odebraný objem, pravidelnost odběru, atd.
V žádném případě nelze spojovat výše uvedené obchodní nástroje s využitím vlastních, či externích subjektů pro zásobování nemocnic. V tomto případě je vždy nutno individuálně posoudit efektivitu takového řešení.
V neposlední řadě je nutno zdůraznit, že nákupy zdravotnického materiálu podléhají zákonu o zadávání veřejných zakázek, kterým jsou nemocnice vázány.
Této problematice se bude věnovat tisková konference, kterou pořádáme 13. února v 10 hodin v Akademickém klubu, Faustův dům, Karlovo nám. 40, Praha 2, a na kterou Vás tímto srdečně zveme.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva