„Poptávka škol po sociálních pedagozích je velká a stále roste. Jejich většímu nasazení brání skutečnost, že je tato pozice podporována ministerstvem školství pouze v rámci operačních programů. Potřebujeme sociálního pedagoga v zákoně o pedagogických pracovnících s jasně definovanou náplní práce v návazné legislativě,“ vysvětluje předseda Asociace sociálních pedagogů Jiří Daněk.
„Sociální pedagog ve škole je specificky vzdělaný odborník, který se zaměřuje na práci s žáky. Jeho náplň práce zahrnuje např. programy zlepšující klima školy, včasnou detekci sociálně znevýhodněných žáků, cílené intervence i individuální konzultační činnost s cílem minimalizovat nepříznivé dopady sociokulturního znevýhodnění na vzdělávací dráhu žáka. Včasná intervence sociálního pedagoga a spolupráce s rodinou prokazatelně snižují školní neúspěšnost žáka, zabraňují předčasnému ukončení studia, minimalizují záškoláctví a snižují vznik výchovných problémů a rizikového chování žáků,“ uvádí zástupci asociací mimo jiné v otevřeném dopisu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva