Průzkumu, ve kterém se mohli čtenáři serveru www.BankovniPoplatky.com vyjádřit k povinnosti ukončovat pojistné smlouvy šest týdnů před koncem ročního trvání smlouvy, se zúčastnilo 5381 hlasujících. Celých 97,6 procenta dotázaných nesouhlasí s omezujícími podmínkami pro změny či výpověď pojistných smluv uzavřených na dobu neurčitou.
“Svoboda volby je úplně základním principem zdravého konkurenčního prostředí. Čím více tuto svobodu omezíme (byroktaticky, různými lhůtami, apod.. ) tím horší a dražší služby budou zákazníci dostávat. Ze své dlouholeté praxe nevidím jediný důvod, proč by tato nesmyslná lhůta měla nadále existovat. Korporátní pojišťovny tak z klientů vytváří nevolníky, kteří jsou nuceni zůstávat uvázaní někde, kde vůbec být nechtějí,” popisuje současný stav trhu Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny, která jako jediná v ČR umožňuje klientům flexibilní trvání a úpravy smluv.
Pokud chce klient změnit či vypovědět smlouvu o pojištění v případě uzavření smlouvy na dobu neurčitou, musí tak učinit nejpozději šest týdnů před koncem ročního trvání pojistné smlouvy, takzvaném výročním termínu. Pokud to klient nestihne, smlouva se automaticky prodlužuje o další rok. Klienti přitom o takové podmínce vůbec neví, a lhůty promeškávají.
„Jsem zastáncem rozumného způsobu ochrany, který může fungovat například tak, že pojistka nepůjde zrušit v rámci prvního roku, ale potom už kdykoli. Naprosto rozumím postojům klientů, kteří chtějí odejít hned a jednoduše, pokud je pojišťovna zklame. A ne si někam psát termíny a hlídat dny, abych neprošvihl nějakou lhůtu jako prvňáček v základní škole,” komentuje Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny a dodává: „Klíčové je, aby se pojišťovny chovaly ke klientů tak, aby neměli důvod odcházet.”
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




