Anketa o nejabsurdnější výluku z pojištění: Lidé v průzkumu odmítli omezování v ukončování pojistných smluv

17.05.2018 15:40 | Zprávy

Anketa o nejabsurdnější výluku z pojištění se zaměřila vedle výluk také na otázku ukončování pojistných smluv. Výsledky hlasování, kterého se zúčastnilo 5381 spotřebitelů, ukázaly, že 97,6 procenta dotázaných nesouhlasí s omezujícími podmínkami pro změny či výpověď pojistných smluv uzavřených na dobu neurčitou. Potíže s ukončením pojistné smlouvy ze strany pojišťovny zažilo 87 procent hlasujících. Změnu legislativy, která by umožnila klientům pojišťoven sjednat výhodnější podmínky pojištění kdykoliv a bez sankcí preferuje bezmála 89 procenta.

Anketa o nejabsurdnější výluku z pojištění:  Lidé v průzkumu odmítli omezování v ukončování pojistných smluv
Foto: Redakce
Popisek: OVB Vstřícná banka - logo

 

Průzkumu, ve kterém se mohli čtenáři serveru www.BankovniPoplatky.com vyjádřit k povinnosti ukončovat pojistné smlouvy šest týdnů před koncem ročního trvání smlouvy, se zúčastnilo 5381 hlasujících. Celých 97,6 procenta dotázaných nesouhlasí s omezujícími podmínkami pro změny či výpověď pojistných smluv uzavřených na dobu neurčitou.

“Svoboda volby je úplně základním principem zdravého konkurenčního prostředí. Čím více tuto svobodu omezíme (byroktaticky, různými lhůtami, apod.. ) tím horší a dražší služby budou zákazníci dostávat. Ze své dlouholeté praxe nevidím jediný důvod, proč by tato nesmyslná lhůta měla nadále existovat. Korporátní pojišťovny tak z klientů vytváří nevolníky, kteří jsou nuceni zůstávat uvázaní někde, kde vůbec být nechtějí,” popisuje současný stav trhu Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny, která jako jediná v ČR umožňuje klientům flexibilní trvání a úpravy smluv.

Pokud chce klient změnit či vypovědět smlouvu o pojištění v případě uzavření smlouvy na dobu neurčitou, musí tak učinit nejpozději šest týdnů před koncem ročního trvání pojistné smlouvy, takzvaném výročním termínu. Pokud to klient nestihne, smlouva se automaticky prodlužuje o další rok. Klienti přitom o takové podmínce vůbec neví, a lhůty promeškávají.

„Jsem zastáncem rozumného způsobu ochrany, který může fungovat například tak, že pojistka nepůjde zrušit v rámci prvního roku, ale potom už kdykoli. Naprosto rozumím postojům klientů, kteří chtějí odejít hned a jednoduše, pokud je pojišťovna zklame. A ne si někam psát termíny a hlídat dny, abych neprošvihl nějakou lhůtu jako prvňáček v základní škole,” komentuje Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny a dodává: „Klíčové je, aby se pojišťovny chovaly ke klientů tak, aby neměli důvod odcházet.”

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Je pravda, že chcete zrušit senát?

Jak toho chcete docílit, když by proto museli hlasovat sami senátoři, a to se podle mě nikdy nestane? Neslibujete náhodou něco absolutně nereálného a nesplnitelného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Studenti Letní univerzity míří do světa jaderné energetiky

16:26 ČEZ: Studenti Letní univerzity míří do světa jaderné energetiky

Po dvou intenzivních týdnech plných odborných přednášek, exkurzí a praktických zkušeností se v Jader…