Autodrom Most: Chtěl se svézt po okruhu, nyní si ho vychutnal jako pilot safety caru

03.09.2017 20:16

Jednadvacetiletý David Buršík z Hradce Králové se stal o tomto víkendu výjimečným. Jen málo Čechů, natož v jeho věku, se totiž může pochlubit, že usedli za volant vozu safety car při automobilových závodech.

Autodrom Most: Chtěl se svézt po okruhu, nyní si ho vychutnal jako pilot safety caru
Foto: Autodrom Most
Popisek: David Buršík z Hradce Králové

Podařilo se mu to díky soutěži pro amatérské jezdce The Most Challenge Challenge o nejlepší čas na jedno kolo dosažený na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu. V loňském roce soutěž vyhrál, za což získal jako hlavní cenu možnost pilotovat safety car při nejprestižnějším podniku každoročního kalendáře autodromu, kterým je evropský pohár okruhových tahačů Czech Truck Prix. „Víkend jsem si užil, byla to skvělá zkušenost,“ svěřil se sympatický vysokoškolák.

O soutěži se David dozvěděl z internetu. „Spíš jsem chtěl vyzkoušet svézt se po okruhu, k čemuž jsou volné jízdy ideální příležitostí. Challenge jsem proto velmi přivítal. Podobných možností je velmi málo. Obdobné parametry jako mostecký okruh má jen automotodrom v Brně, který ale nabízí volné jízdy jen párkrát do roka,“ vysvětlil svou motivaci David.

Vítězství v soutěži bere jako pověstnou třešničku na dortu. „Když jsem obkroužil ovál poprvé, vůbec mě nenapadlo, že bych mohl být nejrychlejší. Ale užívám si to. Kromě pilotování safety caru jsem vyhrál také lekci okruhové školy, kterou jsem úspěšně absolvoval. To mi umožnilo získat národní licenci závodního jezdce. Pokud by se mi podařilo sehnat dostatek peněz, určitě bych si chtěl závodění vyzkoušet. Je to ale o financích,“ doplnil.

Každému, kdo si chce ostřejší jízdu na okruhu bez rizika ohrožení ostatních účastníků silničního provozu vyzkoušet, David soutěž The Most Challenge doporučuje. „Závodní dráha s únikovými zónami a pod dohledem traťových komisařů je skutečně ideálním místem k vyzkoušení svých řidičských znalostí a schopností a také možností vozidla.“

Svým časem na jedno kolo 1:50,186 minuty, jehož dosáhl ve voze Porsche Cayman GT4, držel David Buršík rekord soutěže až do dubna letošního roku. Současným lídrem soutěže je Aleš Pelikán z Pardubic. Se žlutým Ferrari F12 zvládl zajet letos v srpnu jedno kolo mosteckého okruhu v čase 01:50,122 minuty, stanovil jím zároveň i nový rekord oblíbeného klání. „Soutěž ale není jen pro majitele silných sportovních aut. Vypsali jsme totiž zajímavé ceny i pro vítěze každé ze čtyř výkonnostních kategorií,“ upřesnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

V soutěži se počítá nejlepší čas na jedno kolo dosažený na velkém závodním okruhu v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami, podmínkou je platná registrační značka vozu. Podrobné informace o soutěži včetně nejbližších vypsaných termínů a časů zájemci najdou zde, tabulku s průběžnými výsledky pak zde. Další kolo The Most Challenge se uskuteční už v úterý 5. září od 17:00 do 19:00 hodin.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Podnikatelé a obce doporučují místo vracení PET lahví v obchodech využít síť žlutých popelnic

10:17 Hospodářská komora: Podnikatelé a obce doporučují místo vracení PET lahví v obchodech využít síť žlutých popelnic

Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané…