„Tento výsledek není příliš lichotivý a je jedním z důvodů, proč je nutné věnovat maximální pozornost plnění strategických cílů daných aktuální Národní strategií bezpečnosti silničního provozu 2011-2020 (ve zkratce NSBSP), která především ukládá do roku 2020 snížit v ČR počet usmrcených v silničním provozu na úroveň průměru států EU (oproti roku 2009 o nemalých 60 %) a rovněž tak oproti stejnému roku snížit počet těžce zraněných o 40 procent,“ říká šéf oddělení BESIP Roman Budský.
Oba strategické cíle splněny
V roce 2012 zemřelo na českých silnicích do 24 hodin po nehodě 681 osob (o 33 více, než připouštěla NSBSP), těžce zraněno bylo 2 986 jedinců (o 90 méně oproti předpokladu NSBSP). Rok 2013 byl pro české motoristy méně tragický – do 24 hodin po nehodě zemřelo 583 osob (o 13 méně oproti předpokladu NSBSP), těžce zraněných bylo 2 782 jedinců (přičemž NSBSP připouštěla maximálně 2 937 případů). Usmrcených tak bylo oproti roku 2012 méně o 14,4 %, těžce zraněných o 6,8 %.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
EU
Kritizujete EU neustále, oprávněně, ale proč jste slevili z vašeho požadavku na referendum o vystoupení? Nebo bude? A můžete jinak, když budete ve vládě zabránit tomu, aby nám EU zdražovala život?
Další články z rubriky
10:34 ČEZ: Temelín chystá velkou proměnu infocentra
Infocentrum Jaderné elektrárny Temelín čeká v první polovině příštího roku rozsáhlá modernizace. Po …
- 10:14 51. týden na trhu pohonných hmot ČMKB
- 7:23 Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska
- 22:08 Národní zemědělské muzeum Praha se připojuje k Noci betlémů
- 16:13 Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti
- 14:19 ČEZ: Před 25 lety vyrobil Temelín první elektřinu. Pomohl ušetřit přes 270 milionů tun emisí



