ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec

26.09.2013 17:31

Plasy se letos staneoucentrem oslav Dne železnice v Plzeňském kraji. Oslavy se uskuteční v sobotu 28. září od 10 do 16 hodin a kromě jízd zvláštních parních vlaků v čele s parní lokomotivou „Kafemlejnek“ je připravený doprovodný program na plaském nádraží, ale i v tamním klášteře. Regionální oslavy Dne železnice pořádají České dráhy ve spolupráci s městem Plasy.

ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec
Foto: red
Popisek: ČD - logo
reklama

První jízdu zahájí vlak tažený parní lokomotivou 310.072 (vyrobenou v roce 1899 v Linci) v Kaznějově. Odjíždí v 10:10 a zamíří do stanice Plasy, kam přijede v 10:20. V prostoru plaského nádraží si zájemci můžou prohlédnout modelové kolejiště a v bývalém služebním voze výstavu o historii železnice. Nebude chybět historická šlapací drezína ani hudební vystoupení nebo nabídka občerstvení. Po celé odpoledne bude jezdit parní vlak mezi Plasy a Mladoticemi.

Program Dne železnice ve stanici Plasy v sobotu 28. září 2013
- vyjížďky nostalgickým vlakem s parní lokomotivou „Kafemlejnek“
- v 11:00 a v 11:40 vystoupení Heligonkářů
- ve 13:00 hudební vystoupení žáků ZUŠ Plasy
- ve 14:00 hodin zahraje skupina Slepá kolej
- od 15:00 hodin vystoupí Michal Šindelář trio
- modelové kolejiště
- výstava o historii železnice v bývalém služebním voze
- občerstvení
- možnost svezení na historické drezíně

Z  nádraží je možné vypravit se i na prohlídku města. Po předložení jízdenky z parního vlaku návštěvník obdrží slevu na vstupném do plaského kláštera na vybraný prohlídkový okruh. V zámku bude k vidění velký model železnice a výstava fotografií.

Za jednosměrné jízdné v úseku Plasy – Mladotice zaplatí dospělí cestující 40 Kč, děti (6 –15 let) 20 Kč.

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: České dráhy
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

MAS Naděje: Navzdory epidemii jede spolupráce škol v Litvínově a okolí na plné obrátky

22:02 MAS Naděje: Navzdory epidemii jede spolupráce škol v Litvínově a okolí na plné obrátky

I přes nečekanou pandemii COVID-19 se spolupráce škol na Litvínovsku nezastavila. Jednací místnosti …