ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec

26.09.2013 17:31

Plasy se letos staneoucentrem oslav Dne železnice v Plzeňském kraji. Oslavy se uskuteční v sobotu 28. září od 10 do 16 hodin a kromě jízd zvláštních parních vlaků v čele s parní lokomotivou „Kafemlejnek“ je připravený doprovodný program na plaském nádraží, ale i v tamním klášteře. Regionální oslavy Dne železnice pořádají České dráhy ve spolupráci s městem Plasy.

ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec
Foto: red
Popisek: ČD - logo

První jízdu zahájí vlak tažený parní lokomotivou 310.072 (vyrobenou v roce 1899 v Linci) v Kaznějově. Odjíždí v 10:10 a zamíří do stanice Plasy, kam přijede v 10:20. V prostoru plaského nádraží si zájemci můžou prohlédnout modelové kolejiště a v bývalém služebním voze výstavu o historii železnice. Nebude chybět historická šlapací drezína ani hudební vystoupení nebo nabídka občerstvení. Po celé odpoledne bude jezdit parní vlak mezi Plasy a Mladoticemi.

Program Dne železnice ve stanici Plasy v sobotu 28. září 2013
- vyjížďky nostalgickým vlakem s parní lokomotivou „Kafemlejnek“
- v 11:00 a v 11:40 vystoupení Heligonkářů
- ve 13:00 hudební vystoupení žáků ZUŠ Plasy
- ve 14:00 hodin zahraje skupina Slepá kolej
- od 15:00 hodin vystoupí Michal Šindelář trio
- modelové kolejiště
- výstava o historii železnice v bývalém služebním voze
- občerstvení
- možnost svezení na historické drezíně

Z  nádraží je možné vypravit se i na prohlídku města. Po předložení jízdenky z parního vlaku návštěvník obdrží slevu na vstupném do plaského kláštera na vybraný prohlídkový okruh. V zámku bude k vidění velký model železnice a výstava fotografií.

Za jednosměrné jízdné v úseku Plasy – Mladotice zaplatí dospělí cestující 40 Kč, děti (6 –15 let) 20 Kč.

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

16:05 Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

Od letošního jara, souběžně s otevřením nového Domu přírody Českého krasu, uvádějí Koněpruské jeskyn…