ČD: Nádraží v Týništi nad Orlicí byl vrácen historický vzhled

20.11.2015 22:11

Výpravní budovy v Týništi nad Orlicí se vrátily ke svému historickému vzhledu. Při stavebních úpravách nádraží během uplynulých dvou let byly odstraněny pozdější neautentické přístavby a opraveny původní drážní budovy z 19. století.

ČD: Nádraží v Týništi nad Orlicí byl vrácen historický vzhled
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Náklady na opravy budovy byly v celkové výši cca 28 mil. Kč, z toho přibližně 18 mil. Kč hradily České dráhy a 10 milionů Kč jako vyvolanou investici v rámci modernizace kolejiště SŽDC.

Výpravní budovy leží v blízkosti centra Týniště nad Orlicí. Jedná se o dvě původně osově symetrické trojpodlažní budovy, které byly v průběhu let zasaženy nekoncepčními úpravami. Byla provedena přízemní přístavba odbavovací haly a pokladen, přístavba dopravní kanceláře a nakonec byly obě budovy propojeny ocelovým, částečně proskleným a z ulice uzavřeným zastřešením. Na vzniklé kryté ploše pro cestující byly umístěny i mobilní kiosky s občerstvením a denním tiskem.

Projekt rekonstrukce výpravní budovy vypracovala v roce 2011 firma Prodin Pardubice. V té době připravovalo město Týniště nad Orlicí rekonstrukci přednádražního prostoru a SŽDC rekonstrukci kolejiště a nástupišť včetně podchodu. Projekt rekonstrukce výpravní budovy byl zpracován s ohledem na dispoziční i časovou návaznost na obě výše zmíněné stavby. Cílem projektu bylo vyřešit nevyhovující stavebně technický stav objektu, zajistit lepší odbavení a informování cestujících a zajistit funkční propojení s terminálem města a stavbou SŽDC.

Rekonstrukce byla pojata jako komplexní a týkala se všech technických instalací v budově. Bylo navrženo odbourání většiny pozdějších přístaveb kromě dopravní kanceláře a otevření prostoru mezi původními historickými objekty. Dispoziční změny byly navrženy tak, aby vyhovovaly současným požadavkům na kulturu cestování. Upraveny byly služební místnosti a vznikly nové důstojnější komerční prostory pro odbavení cestujících. Byla navržena a realizována také kompletní výměna výplní otvorů (okna, dveře), nová střešní krytina a zateplení objektu.

Časový průběh rekonstrukce stanice a okolí:

Rok 2011 – Město realizovalo rekonstrukci přednádraží.

Rok 2014 – SŽDC zahájila rekonstrukci kolejiště, výstavbu nástupišť a podchodu pro cestující. K tomu bylo nutné provést demolici přístavby výpravní budovy a realizovat novou odbavovací halu pro cestující. Tuto dílčí část SŽDC provedla ve formě vyvolané investice nákladem cca 10 mil. Kč.

Rok 2015 – České dráhy realizovaly dokončení rekonstrukce výpravní budovy dle původního projektu v objemu 18 mil. Kč. Zhotovitelem stavby byla firma Chládek a Tintěra Pardubice.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO: Soutěž o poskytování služeb u jezera Milada na dalších deset let

19:15 DIAMO: Soutěž o poskytování služeb u jezera Milada na dalších deset let

Státní podnik DIAMO ve spolupráci s městy a obcemi, sdruženými do Dobrovolného svazku obcí jezero Mi…