ČD: V rychlících z Prahy do Hradce Králové a Trutnova se bude cestovat v kvalitě EuroCity/InterCity

10.03.2016 11:26 | Zprávy

Národní dopravce České dráhy pokračuje ve výměně vozů, nyní se změna projeví na rychlíkové lince Praha – Hradec Králové – Trutnov.

ČD: V rychlících z Prahy do Hradce Králové a Trutnova se bude cestovat v kvalitě EuroCity/InterCity
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Osobní vagóny z počátku 90. let v kmenové části vlaků nahradí velkoprostorové vozy typu EuroCity / InterCity. Ty cestujícím nabídnou klimatizaci, volbu míst za sebou nebo proti sobě se stolkem, nebo elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů, notebooků a další elektroniky. České dráhy mezi Prahou, Hradcem Králové a Trutnovem letos vymění tři čtvrtiny osobních vozů v základní části souprav. Starší zatím zůstanou doplňkové posilové vozy.

„Největší obnova rychlíkových souprav v historii Českých drah se nyní přesouvá na linku Praha – Hradec Králové – Trutnov,“ oznámil Michal Štěpán, člen představenstva zodpovědný za osobní dopravu. „Během příštích týdnů nasadíme na tuto linku prvních osm velkoprostorových vozů typu Bpee, které jsme dosud využívali na spojích EuroCity. Jezdily například do Vídně, Budapešti nebo Žiliny. Cestující z Prahy do Hradce Králové a Trutnova tak získají stejný komfort cestování, jako nabízíme v komfortních mezistátních vlacích nejvyšší kategorie,“ dodal Michal Štěpán.

Vozy typu Bpee nabízejí svým cestujícím ve 2. třídě tyto výhody:

  • klimatizovaný interiér;
     
  • čalouněné sedačky uspořádané za sebou nebo proti sobě, v takovém případě je mezi sedačkami i větší stolek umožňující například práci na notebooku;
     
  • elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou notebooky, mobilní telefony a další drobná přenosná elektronika;
     
  • audiovizuální informační systém;
     
  • uzavřený systém WC s možností používat WC také ve stanici.

První třída v novém už jezdí

„České dráhy letos vymění tři čtvrtiny všech osobních vozů v základní soupravě téměř u všech rychlíků na této lince. Už od nového jízdního řádu na ní jezdí modernizované kombinované vozy 1. a 2. třídy a během roku sem přesuneme další vozy typu Bpee z vlaků EuroCity. Ze starších vozů tak zatím v soupravě zůstanou vozy se služebním oddílem a posilové vozy, které řadíme do vlaků ve špičce,“ upřesnil celkový rozsah obnovy vozů na trati Praha – Hradec Králové – Trutnov Michal Štěpán.

Už od prosince jsou v rychlících Praha – Hradec Králové – Trutnov zařazeny modernizované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee. Také tyto vozy, stejně jako nově nasazené vozy 2. třídy, nabízejí svým cestujícím klimatizované prostředí, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě jsou mezi sedačkami stoly s rozkládacími křídly, na kterých je snadné i během cesty pracovat. Vozy mají také prostor pro přepravu jízdních kol.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

19:10 ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

Od úterý 10. června bude v okolí Jaderné elektrárny Dukovany probíhat třídenní cvičení ZÓNA 2025.