Soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“ vstupuje letošním 11. ročníkem do druhé dekády své existence. Tento nezávislý projekt skupiny zapálených potravinářských odborníků, který nečerpá finanční prostředky z veřejných zdrojů, tak jednoznačně prokazuje svou životaschopnost a pevné místo mezi českými značkami kvality potravin, což se dá vyjádřit nejen rostoucí oblibou tohoto označení mezi výrobci i spotřebiteli, ale také jednoduchými údaji – od počátku soutěže získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA již celkem 198 českých firem pro 822 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU již 84 českých výrobců pro celkem 143 potravin. To jistě představuje už docela pestrý výběr pro ty spotřebitele, u nichž je chuť potraviny jedním z nejdůležitějších, ne-li tím úplně nejdůležitějším kritériem při rozhodování o tom, co vložit do nákupního košíku. Kritérium vynikající chuti rozhodně není nevýznamné ani z jiného úhlu pohledu. Na každého člena české domácnosti totiž ročně připadá okolo 25 kg vyhozených potravin, což je poměrně hrozivý údaj s mnoha dopady nejen do rodinného rozpočtu, ale i na životní prostředí apod. Přičemž nejvíc se vyhazuje v rodinách s dětmi kvůli dětské vybíravosti. V tomto světle má pak i značka DĚTSKÁ CHUŤOVKA, o níž jako o jediné na světě rozhoduje porota složená výhradně z dětí, jistě svůj nezanedbatelný potenciál. Potraviny, které výtečně chutnají, totiž skončí v odpadkovém koši s mnohem menší pravděpodobností, než ty ostatní – a to se týká jistě nejen dětí.
Orientaci spotřebitelů v obchodních regálech stále více úspěšných výrobců usnadňuje tím, že loga ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA umisťuje na obaly zboží či k výrobku na pultu. Všechny úspěšné potraviny si ovšem mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz . Sofistikovanější vyhledávání podle zadaných kritérií pak nabízí obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií i dalším zájemcům Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka. Zájemci si ji mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka . Ocenění výrobci tak získávají i nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu.
Nad 11. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2019“ převzala opět odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně s VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kde budou na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva