ČESKÁ CHUŤOVKA: Potravina, která se nevyhazuje

20.05.2019 17:56 | Zprávy

Vyhlášení 11. ročníku soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „ČESKÁ CHUŤOVKA 2019" a 9. ročníku soutěže o značku „DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2019“.

ČESKÁ CHUŤOVKA: Potravina, která se nevyhazuje
Foto: Sympex Group
Popisek: Česká chuťovka - logo

Soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“ vstupuje letošním 11. ročníkem  do  druhé   dekády  své   existence.  Tento  nezávislý  projekt  skupiny  zapálených potravinářských odborníků, který nečerpá finanční prostředky z veřejných zdrojů, tak jednoznačně prokazuje svou životaschopnost a pevné místo mezi českými značkami kvality potravin, což se dá vyjádřit  nejen  rostoucí oblibou tohoto  označení mezi výrobci i spotřebiteli, ale také jednoduchými  údaji  –  od  počátku  soutěže  získalo   značku   ČESKÁ CHUŤOVKA   již   celkem  198 českých firem pro 822 svých výrobků a  DĚTSKOU CHUŤOVKU  již  84 českých výrobců  pro  celkem 143 potravin. To  jistě  představuje už  docela pestrý  výběr  pro ty  spotřebitele, u nichž  je  chuť potraviny  jedním  z  nejdůležitějších,  ne-li  tím  úplně  nejdůležitějším  kritériem  při  rozhodování o tom, co  vložit  do nákupního košíku.  Kritérium vynikající chuti  rozhodně  není  nevýznamné ani z  jiného  úhlu pohledu. Na  každého  člena  české  domácnosti  totiž  ročně  připadá  okolo  25 kg vyhozených potravin, což je  poměrně hrozivý údaj s  mnoha dopady nejen do rodinného rozpočtu, ale  i  na  životní  prostředí  apod.  Přičemž nejvíc  se  vyhazuje  v rodinách  s  dětmi  kvůli  dětské vybíravosti.  V tomto  světle má  pak i značka   DĚTSKÁ CHUŤOVKA, o níž jako o jediné na světě rozhoduje  porota  složená  výhradně z dětí,  jistě  svůj  nezanedbatelný potenciál.  Potraviny, které výtečně  chutnají,  totiž  skončí  v odpadkovém  koši  s  mnohem menší pravděpodobností, než ty ostatní – a to se týká jistě nejen dětí. 

Orientaci spotřebitelů v obchodních regálech stále více úspěšných výrobců usnadňuje tím, že loga ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA  umisťuje na obaly zboží či k výrobku na pultu. Všechny úspěšné potraviny si ovšem mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz . Sofistikovanější vyhledávání podle zadaných kritérií pak nabízí obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií i dalším zájemcům Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka. Zájemci si ji mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka . Ocenění výrobci tak získávají i nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu.

Nad 11. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2019“ převzala opět  odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně s  VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kde  budou  na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Marek Výborný byl položen dotaz

Podle čeho soudíte, že mají lidovci nárok na post předsedy Sněmovny?

Proč zrovna vy? A nebylo tomu vždy, i za vás tak, že post měla strana vládní koalice? Navíc, co si pamatuji, vy jste nedali SPD ani post místopředsedy, i když by to odpovídalo výsledku voleb. Nepřijde vám to tak nyní až pokrytecké si tento post nárokovat? Že se vám nelíbí Okamura není podle mě argum...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: Jižní Čechy voní pečenou husou a mladým vínem

22:03 JCCR: Jižní Čechy voní pečenou husou a mladým vínem

Svatomartinské hody jsou tradičním vyvrcholením gastronomické sezóny.