ČEZ: Konec doby uhelné - z prunéřovské jedničky už toho moc nezbývá

10.05.2023 14:47 | Tisková zpráva

Z povrchu zemského mizí (už ne ovšem pomalu, ale rychle a jistě) vše, co ještě připomíná Elektrárnu Prunéřov I. Společnost ČEZ ji definitivně odstavila z provozu 30. června 2020, přičemž od té doby až do současnosti zde probíhají práce spojené s likvidací celého výrobního areálu.

ČEZ: Konec doby uhelné - z prunéřovské jedničky už toho moc nezbývá
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Po demontáži výrobních technologií, realizaci nezbytných přeložek potrubí a dalších společných „věcí“ s Prunéřovem II, ale například i vytyčení nových tras pro hasiče, nastal již loňského května čas faktických demolic objektů. Jako první přišly na řadu čtyři ventilátorové chladicí věže a po nich další stavby. Momentálně stojí už jen strojovna, mezistrojovna a kotelna, v konečné fázi demolice jsou oba objekty absorbce a hlubinný zásobník paliva. Ze všeho ostatního jsou už jen tisíce tun šrotu a hromady betonové suti. Vše tedy spěje k tomu, aby ve druhé polovině letošního roku byla celá lokalita připravena k využití v duchu Čisté Energie Zítřka coby významná základna moderních a hlavně ekologických trendů energetiky Skupiny ČEZ na severu Čech.

„Veškerý demontovaný materiál se stále ještě shromažďuje v areálu bývalé elektrárny. Postupně je odvážen buď k dalšímu využití nebo konečné ekologické likvidaci. To co se dalo nějak použít, třeba na náhradní díly v jiných výrobních lokalitách, bylo pochopitelně odvezeno už dříve jako první. Vybouraný stavební materiál prošel certifikací a je nyní využíván k zásypu podzemních prostor, tedy jímek, šachet a kanálů, jimiž vedly kabeláže, chladící potrubí a podobně. Nepotřebné kovové části končí jako druhotná surovina ve šrotu určeného k recyklaci. Ten si ve vlastní režii nakládá a po železnici odváží vysoutěžená dodavatelská firma. Kam a jak se železem naloží, je už čistě její věcí,“ říká Jiří Hampl, ředitel Elektráren Tušimice a Prunéřov.

Odvoz šrotu v praxi vypadá tak, že po koleji vlečky jsou do areálu přistaveny nákladní železniční vagony, z nichž každý pojme 45 tun šrotu. Celý vlak má 25 vagonů, přičemž na kolej uvnitř bývalé jedničky se jich vejde maximálně devět + lokomotiva. Takže v přepočtu jsou to tři přistavení v poměru 8:8:9 vagonům.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NPÚ: Léto na památkách - zábava pro malé i velké

7:14 NPÚ: Léto na památkách - zábava pro malé i velké

Naše památky si pro vás nachystaly opravdu pestrý program, který potěší děti i dospělé.