V Česku nebyl obvyklý ani u řady firem z jiných oblastí. Teprve na základě inspirace ČEZ začaly zřizovat své ombudsmany některé další energetické společnosti.
Ombudsman ČEZ Josef Sedlák začal zákazníkům pomáhat v říjnu 2009. Jeho stanovisko si od té doby vyžádalo 7480 lidí. Vyhověl 855 z nich, zhruba v polovině případů přitom přihlédnul k sociální situaci zákazníka, ačkoliv podnět nebyl oprávněný. Ombudsman zároveň v průběhu let zavedl v některých společnostech ČEZ nová prozákaznická opatření, v některých případech přijatá na základě nápadů samotných klientů. Ombudsman stojí mimo klasickou strukturu firmy. Může tak rozhodovat zcela nezávisle. Má rovněž pravomoc doporučit společnostem, aby vyhověly zákazníkům, kteří jsou v tíživé situaci a standardními cestami neuspěli.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

19:10 Finanční správa se zapojila do kontrol řidičů Uberu a Boltu v Praze
Dne 26. června 2025 se pracovníci Finanční správy České republiky připojili ke kontrolní akci zaměře…
- 16:08 HZS ČR: Český hasičský tým vyrazil do Řecka, poprvé se zapojí do EU Prepositioning
- 15:00 Hrady CZ se přesouvají na Kunětickou horu s Kabátem, Divokým Billem, Richardem Krajčem a Benem Cristovao
- 13:11 NKÚ: Údaje v digitálních technických mapách jsou neúplné a nespolehlivé
- 12:24 28. týden na trhu pohonných hmot ČMKB
- 10:10 Nová virtuální realita v Národním muzeu oživuje dějiny pokroku