ČEZ podomní prodej při kontaktu s domácnostmi nevyužívá, a proto v takových případech doporučujeme s těmito obchodníky vůbec nejednat a kontaktovat naši zákaznickou linku nebo některé ze zákaznických center.
Ačkoli jsou mnohé nekalé praktiky včetně nátlaku při podomním prodeji už všeobecně známé, na českém trhu stále přetrvávají. V posledních měsících výrazně vzrostl počet případů, kdy podomní prodejci lákají zejména starší občany na výhodnější ceny elektřiny a slibují nereálné budoucí úspory. Dochází ale též ke slovnímu a psychickému nátlaku k okamžitému podpisu smlouvy.
Roste přitom počet cizích obchodníků, kteří se lživě vydávají za pracovníky ČEZ. Oblíbenou záminkou ke kontaktu se zákazníky bývá takzvaná výměna elektroměru, vrácení přeplatku, kontrola údajů, ukončení produktové řady či poskytnutí slevy. Objevuje se také mnoho případů, kdy zákazníci některému z dodavatelů nevědomky podepíšou plnou moc a ten za ně bez jejich vědomí poté uzavírá smlouvy. Dochází i k tomu, že dodavatelé využívají tuto plnou moc několik let poté, co ji zákazník podepsal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva