Čím horší počasí panuje doma, tím jižnější destinace si Češi vybírají pro svou dovolenou. Počasí na lidi psychologicky působí, a tak se v současné době více ptají po zájezdech na místa, jako jsou Turecko, Kypr, Egypt nebo jižní řecké ostrovy Kréta či slunný Rhodos.
„Dlouhodobější vliv počasí na prodeje zájezdů je ale ve finále v podstatě nízký, jedná se spíše o krátkodobý výkyv a prodeje jednotlivých destinací se vrátí k dlouhodobějším trendům,“ upřesňuje marketingový ředitel cestovní kanceláře ALEXANDRIA Petr Šatný. „Prodává se celkově velmi dobře a uvedené destinace z toho ještě vyčnívají,“ dodává.
Zároveň se neustále zkracuje délka zájezdů. Pracovníci a smluvní prodejci CK ALEXANDRIA zaznamenali letos narůstající zájem o pobyty u moře trvající pouze týden na úkor dříve populárních čtrnáctidenních. Zlatou střední cestu představují zájezdy trvající 11 či 12 dnů, které stále v poptávce dominují. Podle Petra Šatného čeští turisté obecně stále více preferují kratší dovolené, místo jedné dvoutýdenní si ale často dopřejí dvě.
Bulharsko zůstalo stálicí i po předčasných volbách
„Už několikátý rok je stabilně obrovský zájem o Bulharsko, které nabízí nejlepší poměr „cena – výkon“. Levně je pro naše turisty i přímo v Bulharsku,“ upozorňuje Šatný a podotýká: „I když se dnes velká část zájezdů do Bulharska prodává se službami all inclusive, stojí za to občas vyrazit za brány hotelového komplexu a seznámit se s bulharskou gastronomií.“ Ta v sobě jedinečným způsobem slučuje evropskou a orientální tradici.
Také proto tvoří druhou nejpoptávanější kategorii zájezdů do Bulharska ty bez stravy. Češi bulharskou kuchyni nejen znají, ale mnozí z nich i milují. A i díky nízkým cenám často volí stravování na vlastní pěst v místních restauracích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva