ČSOB vydala milion bezkontaktních karet, klienti již zaplatili bezkontaktně 14 miliard korun

21.09.2014 13:43 | Zprávy

ČSOB vydala svou již miliontou bezkontaktní platební kartu. Od ledna 2013, kdy byly tyto karty zavedeny, provedli klienti ČSOB a Ery 28 milionů bezkontaktních transakcí o celkovém objemu 14 miliard korun. Nejmladšímu držiteli bezkontaktní karty je 10 let a nejaktivnější klient provedl 361 bezkontaktních transakcí za jeden měsíc. Nejméně byla bezkontaktní kartou zaplacena 1 koruna, což odpovídá ceně za rohlík, nejvyšší transakce byla zaznamenána na částku 150 tisíc korun. Průměrná výše bezkontaktní transakce činí 496 korun.

ČSOB vydala milion bezkontaktních karet, klienti již zaplatili bezkontaktně 14 miliard korun
Foto: Archiv
Popisek: ČSOB - logo

Zpočátku byl nárůst bezkontaktních transakcí velmi pozvolný, což zapříčinil především nízký počet platebních terminálů s bezkontaktní technologií a také nižší počet samotných karet, které byly v oběhu. V prvním pololetí roku 2014 je již znatelný obrovský posun, v tomto období byla uskutečněna polovina všech bezkontaktních transakcí z hlediska objemu i počtu od zavedení bezkontaktních karet v lednu 2013. „Klienti si zvykli na bezkontaktní karty a velmi rychle pochopili, že se jedná o bezpečný, jednoduchý a rychlý způsob placení. V poslední době sledujeme nárůst počtu transakcí u obchodníků, ale tempo růstu objemu není již tak výrazné. To značí jediné – klienti se naučili platit nižší částky bezkontaktně místo toho, aby používali hotovost,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery.

Tomuto vývoji napomáhají i obchodníci, kteří vybavují své prodejny bezkontaktními terminály, v současné chvíli je jich k dispozici přes 50 tisíc, což je více než polovina všech terminálů. Polovina lidí používá kartu k placení několikrát týdně a nejčastěji klienti platí bezkontaktně v potravinových řetězcích, jako jsou například Albert, LIDL nebo Coop, kde jsou bezkontaktně uskutečněny desítky procent plateb. Obchodníkům umožňují bezkontaktní terminály obsloužit více zákazníků za kratší dobu. To mohou klienti ocenit například při kupování jízdenky na vlak u Českých drah.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hrazením meliorací obnovují Lesy ČR v Krušných horách vodní režim

22:08 Hrazením meliorací obnovují Lesy ČR v Krušných horách vodní režim

Kdysi vyhloubené odvodňovací meliorační příkopy zahradili vodohospodáři z Lesů ČR na 25 hektarech kr…