ČTÚ zároveň operátorovi uložil povinnost změnit smlouvy se všemi účastníky – spotřebiteli, kteří využívají mobilních datových služeb tak, aby do 60 dnů od právní moci rozhodnutí ze smluv byla odstraněna všechna ujednání, na základě kterých by byl operátor oprávněn bez výslovného a aktivního objednání ze strany spotřebitele automaticky obnovit po vyčerpání základního datového balíčku objem poskytovaných datových služeb a za takto provedené automatické obnovení dat účtovat cenu. Rozhodnutí je pravomocné.
Správního deliktu agresivní obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele se O2 dopustilo tím, že všem spotřebitelům s aktivovaným datovým tarifem automaticky a bez jejich aktivního souhlasu spustilo ke dni 15. května 2015 službu „Obnovení objemu dat“. Na základě této změny pak lidem, kteří si iniciativně nevyžádanou službu sami nedeaktivovali, účtoval automaticky po vyčerpání základního datového balíčku cenu za zachování stávající rychlosti datového připojení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva