Následné zákazy prodeje se vztahovaly na více než 10 tisíc párů obuvi v hodnotě 1,6 milionu korun. Nejčastějším porušením byl prodej výrobků bez údajů o výrobci nebo dovozci a chybějící označení materiálů použitých v hlavních částech obuvi.
Téměř stejně často nebyl spotřebitel náležitě seznámen se správným způsobem použití a údržby zakoupené obuvi nebo s její cenou.
„Tyto nedostatky, které lze zejména v provozovnách se širokým sortimentem přičítat nízké odbornosti prodávajících či nekvalifikovanosti jejich personálu, mohou následně vést ke zbytečným reklamacím a nespokojenosti spotřebitelů s užitnými vlastnostmi výrobků. Proto doporučuji spotřebitelům, aby řádné značení obuvi sledovali a aby vyžadovali po prodávajícím maximum informací o vhodném způsobu použití vybraných výrobků a jejich správné údržbě. Pro nás je vysoký poměr kontrolních zjištění signálem, že je třeba se tomuto segmentu trhu důsledně věnovat i v dalším období,“ zhodnotil výsledky kontrolní akce Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva