Česká pošta: Dva zachráněné lidské životy stojí za to

18.05.2014 20:03 | Zprávy

Preventivní program České pošty s názvem „Zapojme se všechny, není to náročné!“ zachránil život dvěma zaměstnankyním. Česká pošta se ve spolupráci se společností Kardia a nadací „Rakovina věc veřejná“ připojila v loňském roce k osvětové kampani Anny K. prevence proti rakovině prsu.

Česká pošta: Dva zachráněné lidské životy stojí za to
Foto: Archiv
Popisek: Česká pošta

Jejím cílem je přesvědčit ženy o nutnosti včasného vyšetření prsou a pravidelných lékařských kontrol. Během čtyř měsíců po spuštění programu bylo osloveno 25 tisíc žen a u dvou z nich byl zachycen zhoubný nádor v počátečním stadiu. Díky včasnému odhalení mají tyto ženy vysokou naději na úplné uzdravení.

„Není to náhoda, že jsme preventivní zdravotní program určený pro naše zaměstnance zacílili právě na ženy. Z celkového počtu 32 tisíc našich zaměstnanců tvoří právě ženy 78 procent a mnohé z nich u nás pracují celý svůj aktivní pracovní život. Zaměření na prsní karcinom nám doporučil náš partner, společnost Kardia, poskytovatel pracovně lékařských služeb pro Českou poštu, s tím, že jde o jednu z nejvýznamnějších a přitom stále ještě zanedbávanou oblastí prevence,“ řekl k programu personální ředitel České pošty Ivan Feninec a dodal, že Česká pošta za tento projekt dostala i speciální cenu „Srdce poroty“ v rámci soutěže HREA EXCELLENCE AWARD 2013. 

Podstatu úspěšnosti programu vidí jeho autoři ve zvoleném komplexním přístupu k osvětě, který zahrnoval řadu vhodně zacílených aktivit od systematického informování zaměstnankyň České pošty až po zajišťování mamografického, případně sonografického vyšetření. V první fázi, v září loňského roku, obdrželo 25 tisíc zaměstnankyň informativní dopis a DVD s návodem, jak provádět samovyšetření prsou. Zároveň probíhala informační kampaň prostřednictvím zaměstnaneckého časopisu. V další fázi pak bylo uspořádáno 66 praktických setkání se zdravotníky z Kardia na vybraných pobočkách České pošty v 15 městech. Všem zaměstnankyním, které o mamografické vyšetření projevily zájem, poskytla Česká pošta volno. 

„Bylo důležité, aby kampaň probíhala i na pracovištích, a přitom minimálně zasáhla do pracovního procesu zaměstnankyň,“ uvedl jednatel společnosti Kardia a obchodní ředitel skupiny Euroclinicum, Jan Hůlek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Česká pošta

Změna EU

Dobrý den, pane Skopečku, docela často kritizujete EU, ale nepřijde se, že takových jako vy, je bohužel málo nejen v EU, ale i třeba v samotné ODS, která byla přeci až do nedávna eurospektická? A jak teprve vysvětlíte to vaše spojení s těmi, co lobbují nejen za green Deal, ale i třeba za přijetí Eur...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj plánuje osamostatnění muzea krajky ve Vamberku

22:31 Královéhradecký kraj plánuje osamostatnění muzea krajky ve Vamberku

Muzeum krajky ve Vamberku, které je součástí Muzea a galerie Orlických hor v Rychnově nad Kněžnou, b…