Česká pošta: Dva zachráněné lidské životy stojí za to

18.05.2014 20:03 | Zprávy

Preventivní program České pošty s názvem „Zapojme se všechny, není to náročné!“ zachránil život dvěma zaměstnankyním. Česká pošta se ve spolupráci se společností Kardia a nadací „Rakovina věc veřejná“ připojila v loňském roce k osvětové kampani Anny K. prevence proti rakovině prsu.

Česká pošta: Dva zachráněné lidské životy stojí za to
Foto: Archiv
Popisek: Česká pošta

Jejím cílem je přesvědčit ženy o nutnosti včasného vyšetření prsou a pravidelných lékařských kontrol. Během čtyř měsíců po spuštění programu bylo osloveno 25 tisíc žen a u dvou z nich byl zachycen zhoubný nádor v počátečním stadiu. Díky včasnému odhalení mají tyto ženy vysokou naději na úplné uzdravení.

„Není to náhoda, že jsme preventivní zdravotní program určený pro naše zaměstnance zacílili právě na ženy. Z celkového počtu 32 tisíc našich zaměstnanců tvoří právě ženy 78 procent a mnohé z nich u nás pracují celý svůj aktivní pracovní život. Zaměření na prsní karcinom nám doporučil náš partner, společnost Kardia, poskytovatel pracovně lékařských služeb pro Českou poštu, s tím, že jde o jednu z nejvýznamnějších a přitom stále ještě zanedbávanou oblastí prevence,“ řekl k programu personální ředitel České pošty Ivan Feninec a dodal, že Česká pošta za tento projekt dostala i speciální cenu „Srdce poroty“ v rámci soutěže HREA EXCELLENCE AWARD 2013. 

Podstatu úspěšnosti programu vidí jeho autoři ve zvoleném komplexním přístupu k osvětě, který zahrnoval řadu vhodně zacílených aktivit od systematického informování zaměstnankyň České pošty až po zajišťování mamografického, případně sonografického vyšetření. V první fázi, v září loňského roku, obdrželo 25 tisíc zaměstnankyň informativní dopis a DVD s návodem, jak provádět samovyšetření prsou. Zároveň probíhala informační kampaň prostřednictvím zaměstnaneckého časopisu. V další fázi pak bylo uspořádáno 66 praktických setkání se zdravotníky z Kardia na vybraných pobočkách České pošty v 15 městech. Všem zaměstnankyním, které o mamografické vyšetření projevily zájem, poskytla Česká pošta volno. 

„Bylo důležité, aby kampaň probíhala i na pracovištích, a přitom minimálně zasáhla do pracovního procesu zaměstnankyň,“ uvedl jednatel společnosti Kardia a obchodní ředitel skupiny Euroclinicum, Jan Hůlek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj připravuje rekonstrukci budovy dětského domova v Jaroměři

16:26 Královéhradecký kraj připravuje rekonstrukci budovy dětského domova v Jaroměři

Rada Královéhradeckého kraje schválila záměr rozsáhlé rekonstrukce budovy Dětského domova, Základní …