Česká průmyslová zdravotní pojišťovna: Mobilní aplikace umožní kontrolu Vaší zdravotní péče

07.02.2017 10:21

Ročně si svůj osobní účet zkontroluje přes 60 tisíc klientů České průmyslové zdravotní pojišťovny. Přístup k osobnímu účtu pojištěnce nyní usnadňuje i nová aplikace pro mobilní telefony ZDRAVÍ V MOBILU.

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna: Mobilní aplikace umožní kontrolu Vaší zdravotní péče
Foto: ČPZP
Popisek: Mobilní aplikace České průmyslové zdravotní pojišťovny ZDRAVÍ V MOBILU

Nová mobilní aplikace České průmyslové zdravotní pojišťovny (ČPZP) ZDRAVÍ V MOBILU nabízí řadu funkcí. Jednou z nich je i zabezpečený přístup ke svým osobním údajům. Klienti ČPZP si tak mohou prakticky kdykoliv a odkudkoliv kontrolovat údaje ve svém osobním účtu pojištěnce.

Osobní účet pojištěnce obsahuje informace o zdravotní péči, kterou si na daného pojištěnce vykázala zdravotnická zařízení a kterou zdravotní pojišťovna zaplatila. Klienti zdravotních pojišťoven mají sice ze zákona právo požádat si o písemný výpis svého osobního účtu, ale jen jednou ročně. Vzhledem k tomu, že větší zapojení klientů do kontrolního procesu je ve vlastním zájmu zdravotních pojišťoven, usnadňují některé svým klientům přístup k osobním účtům. Zřejmě nejdále se v tomto směru vydala Česká průmyslová zdravotní pojišťovna, která umožňuje neomezený přístup k osobnímu účtu prostřednictvím jakéhokoliv počítače připojeného k internetu nebo nově díky nové aplikaci ZDRAVÍ V MOBILU, kterou si klienti mohou bezplatně stáhnout do svého smartphonu nebo tabletu.

„V osobním účtu přístupném přes aplikaci ZDRAVÍ V MOBILU si pojištěnec prověří, kolik korun zaplatila pojišťovna za konkrétní lékařské výkony, zjistí potřebné informace o svých lékařích a dostane se do seznamu užívaných léků," vysvětluje tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová. O kontrolu účtů ze strany klientů ČPZP je zájem. V roce 2016 si svůj osobní účet zkontrolovalo 60 127 klientů, nejčastěji prostřednictvím elektronické přepážky ČPZP, dále osobně na přepážkách, poštou, e-podatelnou i telefonicky. Následně pojišťovna přijala ze strany klientů 344 podnětů na neoprávněně či chybně vykázanou zdravotní péči, k revizi vedlo 100 těchto podnětů.

"Za kontrolu ze strany klientů jsme rádi. Na případné nesrovnalosti ve vykázané zdravotní péči nás klienti upozorňují a my pak můžeme prověřit, zda jde o záměr či o neúmyslnou chybu. V loňském roce se díky revizím pojišťovně podařilo získat zpět na zdravotní služby téměř miliardu korun," říká tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová a dodává: "Naším cílem je lidem zjednodušit přístup k osobním účtům, a tím opět navýšit počty klientů kontrolujících si své údaje, proto jsme při vývoji aplikace ZDRAVÍ V MOBILU do zabezpečených funkcí přidali i přístup k osobním účtům. Lze předpokládat, že snadnější přístup povede k vyššímu počtu podnětů ze strany klientů na neoprávněně vykázanou péči."

Aplikace ZDRAVÍ V MOBILU by měla do konce letošního roku umožnit, aby při zjištění nesrovnalostí v osobním účtu pojištěnce mohli klienti rovněž pomocí této aplikace rovnou nahlásit nesprávně vykázanou péči. Kdo chce mít ZDRAVÍ V MOBILU ve svém telefonu, může si aplikaci stáhnout zdarma na www.zdravivmobilu.cz, v APP Store a na Google Play.

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna je druhou největší zaměstnaneckou zdravotní pojišťovnou s více než 1,2 milionu pojištěnců a 110 pobočkami po celé České republice.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: komerční tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Český telekomunikační úřad: Ne každá známka má sběratelskou hodnotu

9:51 Český telekomunikační úřad: Ne každá známka má sběratelskou hodnotu

Použije-li Česká pošta ve svých podmínkách služeb neurčitý pojem, aniž by ho blíže vysvětlila, je sp…