Na linkách Jizerskohorské železnice mělo podle smlouvy, která byla uzavřena na základě otevřeného výběrového řízení, od 11. prosince 2011 jezdit 16 vozů Stadler. Všechna vozidla byla ovšem nasazena až v průběhu prvního pololetí následujícího roku. Do doby dodání museli být cestující dočasně přepravováni jinými typy.
„Liberecký kraj proto dopravci udělil pokutu za nedodržení smluvních povinností, do současné doby byla uhrazena pouze její část. České dráhy, a.s. neakceptují způsob jejího výpočtu, neplnění svých smluvních povinností však přiznávají,“ říká krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník. Liberecký kraj spočítal smluvní pokutu dle spolehlivosti na jednotlivých linkách (smluvně stanovená spolehlivost v % musí být plněna na každé lince), kdežto České dráhy, a.s. uznávají smluvní pokutu dle % spolehlivosti za smlouvu jako celek (souhrnně za všechny výkony). Vzhledem k tomu, že nebyla ani po celé řadě jednání nalezena shoda, udělil Liberecký kraj dopravci pokutu dle výpočtu po jednotlivých linkách. Současně podal žalobu o výklad smlouvy, která je platná do roku 2026, a o zaplacení neuhrazené částky. „Obě strany si vykládají sankce sjednané ve smlouvě jiným způsobem. S Českými drahami jsme se shodli na tom, že soudní rozhodnutí bude pro výklad smlouvy a její plnění nejlepším způsobem řešení tohoto sporu,“ dodává hejtman LK Martin Půta. Kvůli pozdnímu nasazení vozidel Stadler na Jizerskohorskou železnici Liberecký kraj požaduje po společnosti částku v celkové výši 4.619.200 Kč (za dvě období). V obou případech Obvodní soud pro Prahu 1 žaloby zamítl, Liberecký kraj podal proti rozsudkům odvolání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva