K hlavním novinkám bude patřit rozšíření provozu spěšných vlaků v úsecích Choceň – Týniště nad Orlicí a Letohrad – Doudleby nad Orlicí a také osobních vlaků mezi Českou Třebovou a Březovou nad Svitavou. Provoz vlaků v průběhu roku 2021 ovlivní stavební práce Správy železnic a na řadě tratí v Pardubickém kraji proto pojedou vlaky podle výlukových jízdních řádů. Nový jízdní řád bude platit až do 11. prosince 2021.
Rozsah regionální dopravy, který na základě objednávky Pardubického kraje zajišťují České dráhy, se v novém jízdním řádu 2020/21 ve srovnání se současným grafikonem nemění a na území kraje bude činit necelé 4 mil. vlakokilometrů. Na území kraje pojede v pracovní dny přes 500 regionálních (osobních a spěšných) vlaků Českých drah, o víkendu jich bude zajištěno přes 350.
Provoz vlaků v Pardubickém kraji v jízdním řádu 2020/21 výrazně ovlivní výluková činnost Správy železnic. Ta již v září tohoto roku zahájila modernizaci uzlu Pardubice. Během zimy pak má být zahájena přestavba úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a nejspíše na jaře 2021 začnou práce na zdvojkolejnění úseku Pardubice – Stéblová. Tyto náročné stavební práce si vyžádají změny v jízdních řádech a zavedení dlouhodobých výluk spojených s náhradní autobusovou dopravou. Předběžně od dubna či května 2021 se pak předpokládá mimořádná změna jízdního řádu na hlavní trati Praha – Pardubice – Česká Třebová – Olomouc / Brno, která se dotkne i regionální dopravy. Od června do listopadu by pak měla probíhat dlouhodobá nepřetržitá výluka mezi hlavním a rosickým nádražím v Pardubicích a mezi Pardubicemi a Chrudimí.
V rámci integrovaných dopravních systémů platných na území kraje (především IREDO) nedochází k žádným změnám. V průběhu jara 2021 by však v rámci IREDO měly být (znovu)obnoveny papírové přestupní jízdenky, které umožní přestupovat mezi různými vlakovými dopravci a později i autobusovými dopravci. Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Pardubickém kraji rozšíření dopravy mezi Chocní a Týništěm nad Orlicí v Královéhradeckém kraji, navýšení počtu spěšných vlaků mezi Letohradem a Doudlebami nad Orlicí v Královéhradeckém kraji o jeden pár, změny časových poloh některých posilových vlaků mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, navýšení počtu vlaků mezi Českou Třebovou a Březovou nad Svitavou, změna konceptu dopravy o víkendu na trati 017 mezi Českou, Moravskou Třebovou a Dzbelem v Olomouckém kraji.
Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Pardubickém kraji
- Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová
Jízdní řád na této trati se nemění. V souvislosti s rozsáhlou výlukovou činností Správy železnic v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí lze zhruba od dubna či května očekávat rozsáhlé změny jízdního řádu. Ty se dotknou jak dálkové, tak regionální dopravy. Lze očekávat nahrazení osobních vlaků mezi Chocní, Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou autobusy a úpravy časových poloh osobních vlaků mezi Kolínem a Pardubicemi (odstranění pobytů v Pardubicích).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva