České dráhy: Nový jízdní řád 2022 v Kraji Vysočina

28.11.2021 7:34 | Tisková zpráva

V neděli 12. prosince 2021 začne platit nový železniční jízdní řád. Rozsah regionální dopravy Českých drah objednaný Krajem Vysočina zůstane na stejné úrovni jako v současném grafikonu.

České dráhy: Nový jízdní řád 2022 v Kraji Vysočina
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Na většině tratí pojedou vlaky podobně jako v současnosti, k drobným úpravám dojde na tratích 240 Jihlava – Třebíč – Náměšť nad Oslavou – Brno a 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo. Bude také rozšířena platnost integrovaného dopravního systému VDV o některé úseky na hranicích se sousedním Středočeským a Jihočeským krajem. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2022.

Objednávka regionálních spojů na území Kraje Vysočina zůstane v jízdním řádu 2021/2022 na stejné úrovni jako v současném grafikonu. Regionální spoje na území kraje ujedou 4,4 mil. vlakokilometrů. V regionu bude denně vypraveno v průměru 408 vlaků v pracovní dny a 288 v nepracovních dny. V celoročním průměru se jedná o 374 vlaků denně.

S platností od 12. prosince 2021 dochází k rozšíření IDS VDV. Do integrovaného systému budou nově zařazeny úseky Chřenovice – Zruč nad Sázavou zast. (trať 212), Obrataň – Tábor (trať 224), Slaviboř – Dačice město (trať 227), Golčův Jeníkov – Čáslav (trať 230) a Moravské Budějovice – Jemnice (trať 243, dopravce Railway Capital).

Změny v dálkové dopravě Českých drah na území Kraje Vysočina

U dálkových vlaků nedochází v jízdním řádu 2021/2022 k významným změnám. Na všech linkách Českých drah, včetně těch, které vedou přes Kraj Vysočina, zůstává zachován současný rozsah provozu a jen minimálně, v řádu několika minut, se upravují cestovní doby a časy odjezdů a příjezdů.

Viditelná změna nastane u řazení souprav dálkových vlaků. České dráhy se totiž ve velké míře pustí do náhrady starších vozů, tzv. „koženek“, v obyčejných rychlících. Část „koženek“ zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradí je klimatizované vagóny s řadou služeb, jako jsou Wi-Fi nebo zásuvky na dobíjení cestovatelské elektroniky. Většina rychlíků tak nabídne vozy s komfortem vlaků EC / IC. Kvalitativní změnu zaznamenají cestující zejména v rychlících „Vysočina“ z Brna přes Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod do Prahy. Tam odstaví České dráhy nejvíce starších vozů a nahradí je moderními vagóny.

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Kraji Vysočina

Trať 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou (– Čerčany)

Anketa

Je v pořádku, když politik zbohatne na dotovaných solárních elektrárnách či jiných dotovaných obnovitelných zdrojích energie?

hlasovalo: 27155 lidí

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
  • Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Budčice, Vlastějovice, Laziště, Horka nad Sázavou, Zruč nad Sázavou a Zruč nad Sázavou zast. Nově tedy bude na trati 212 do IDS VDV zaintegrován úsek Světlá nad Sázavou – Zruč nad Sázavou zast.

Trať 224 Horní Cerekev – Obrataň (– Tábor)

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
  • Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Pořín, Chýnov, Dobronice u Chýnova, Smyslov, Tábor-Měšice a Tábor. Nově tedy bude do IDS VDV zaintegrována celá trať 224.

Trať 225 (Veselí nad Lužnicí –) Horní Cerekev – Jihlava – Havlíčkův Brod

  • Na této trati dochází pouze k drobným časovým posunům vybraných vlaků především z důvodu větší stabilizace dopravního modelu a úpravy taktových poloh vlaků.
  • Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč (– Slavonice)

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění. Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Velký Pěčín, Malý Pěčín, Dačice a Dačice město.
  • Nově tedy bude na trati 227 do IDS VDV zaintegrován úsek Kostelec u Jihlavy – Dačice město.

Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou (– Kolín)

  • Sobotní odpolední vlak s odjezdem z Havlíčkova Brodu v 17:04 a nedělní vlak s odjezdem z Havlíčkova Brodu v 17:34, jejichž cílovou stanicí je Kolín, nově pojedou v sobotu i neděli ve stejný čas. Z Havlíčkova Brodu bude nově odjíždět oba dva dny v 17:04 a do Kolína přijede v 18:22 (Os 5922).
  • V opačném směru bude sloučen nedělní vlak s odjezdem z Kolína v 17:06 a sobotní vlak s odjezdem z Kolína v 17:36, jedoucí ve směru Světlá nad Sázavou a Havlíčkův Brod. Nově pojedou oba dva dny z Kolína v 17:36 (Os 5923).
  • Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je zachovat či vylepšit přípojové vazby v Havlíčkově Brodě a Kolíně.
  • Nově bude na této trati rozšířen IDS VDV o zastávky Vlkaneč, Horky u Čáslavi a Čáslav. Nově tedy bude na trati 230 do IDS VDV zaintegrován úsek Havlíčkův Brod – Čáslav.

Trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou (– Pardubice)

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 240 (Brno –) Náměšť nad Oslavou – Okříšky – Jihlava

  • Mezi zastávkami Troubsko a Brno-Horní Heršpice byla vybudována nová zastávka Ostopovice. S platností od 12. prosince 2021 zde budou nově zastavovat vybrané regionální vlaky linky S4. V souvislosti s otevřením zastávky Ostopovice se u některých vlaků linky S4 mění zastavovací politika v úseku Brno – Střelice.
  • Dochází k obnovení provozu večerního vlaku v pátek a sobotu s odjezdem v 22:44 ze Zastávky u Brna do Brna hl.n. (Os 4863) a víkendového nočního vlaku nově s odjezdem v 0:05 z Brna hl.n. do Náměště nad Oslavou (Os 4800).
  • V pracovní dny je nově zaveden vlak Náměšť nad Oslavou – Třebíč s odjezdem v 5:50 z Náměště nad Oslavou (Os 14810).
  • Vlak s odjezdem v 6:17 z Třebíče do Jihlavy (Os 14812) nově nepojede v neděli.
  • V pracovní dny je nově zaveden vlak Brno hl.n. – Zastávka u Brna s odjezdem v 18:20 z Brna hl.n. (Os 4844).
  • Vlak s odjezdem v 5:43 z Jihlavy do Třebíče (Os 14807) nově nepojede v neděli.
  • Nově je v pracovní dny zaveden vlak Zastávka u Brna – Brno hl.n. s odjezdem v 17:14 ze Zastávky u Brna (Os 4845).

Trať 241 (Znojmo –) Moravské Budějovice – Okříšky

  • Vlak z Okříšek s příjezdem v 8:22 do Znojma (Os 24805) nově pojede i v pracovní dny o prázdninách.
  • Vlak z Okříšek s příjezdem v 8:30 do Znojma (Os 24807) nově nepojede v pracovní dny o prázdninách.
  • Vlak s odjezdem v 7:38 ze Znojma do Okříšek (Os 24804) nově pojede v úseku Znojmo – Moravské Budějovice i v pracovní dny o prázdninách a v období od 15. dubna do 2. října i v neděli a o svátcích.
  • Vlak s odjezdem v 6:58 ze Znojma do Moravských Budějovic (Os 24832) nově nepojede v pracovní dny o prázdninách.
  • Vlak z Okříšek s příjezdem v 6:22 do Znojma (Os 24803) nově pojede v úseku Moravské Budějovice – Znojmo v období od 15. dubna do 2. října i v neděli a o svátcích.
  • Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.

Trať 250 (Brno –) Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod

  • První ranní vlak s odjezdem ve 4:22 z Tišnova a příjezdem v 5:17 do Žďáru nad Sázavou (Os 4678) jedoucí v úseku Tišnov – Vlkov u Tišnova pouze v pondělí, nově pojede v tomto úseku v pracovní dny. Z oběhových důvodů dochází ke zrušení protijedoucího ranního vlaku od úterý do pátku se stávajícím odjezdem v 4:00 z Křižanova do Vlkova u Tišnova (Os 4671).
  • Vlak s odjezdem v 13:02 z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou (Os 5911) nově zastaví na zastávce Nížkov.
  • Vlak s odjezdem v 14:24 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu (Os 5918) nově zastaví na zastávce Nížkov.
  • Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 256 (Tišnov –) Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou

  • Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 257 Studenec – Velké Meziříčí – Křižanov

  • Na této trati dochází pouze k rozdělení vybraných vlaků do dvou tras – trasy v pracovní dny a víkendové trasy. Obě nově rozdělené trasy jsou ve shodných časových polohách. Cílem těchto úprav je zvýšení bezpečnosti provozu na trati se zjednodušeným řízením provozu D3.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČEZ prodlužuje virtuální prohlídky Temelína a Dukovan i na únor

20:15 ČEZ prodlužuje virtuální prohlídky Temelína a Dukovan i na únor

Už více než 55 tisíc školáků a středoškolských studentů se virtuálně vydalo do útrob různých typů el…