České dráhy: Pardubický kraj si objednal moderní vlaky s Wi-Fi přístupem k internetu

31.12.2019 7:34 | Zprávy

Zbrusu nové motorové jednotky na trať z Pardubic do Chrudimi, Hlinska v Čechách a Havlíčkova Brodu nebo modernizaci osobních souprav z 90. let si objednal Pardubický kraj u Českých drah. České dráhy budou do vylepšení vlaků v Pardubickém kraji investovat kolem miliardy korun.

České dráhy: Pardubický kraj si objednal moderní vlaky s Wi-Fi přístupem k internetu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Pardubický kraj vyjednal s Českými drahami další modernizace kolejových vozidel pro regionální osobní vlaky. Stalo se tak v rámci jednání o dodatku k nové smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících, který byl oběma stranami uzavřen před Vánoci. Pardubický kraj přistupuje k řešení regionální dopravní obslužnosti s maximální zodpovědností a uvědomuje si budoucí příležitosti i rizika. Toto vědomí se odráží i v požadavcích, které vůči dopravci kraj uplatňuje nejen v oblastech kvality a technické vybavenosti vozidel. Ze strany objednavatelů veřejné dopravy není zcela běžné, aby stanovili velmi konkrétní parametry a požadavky na rozsah a kvalitu služeb na období platnosti celé desetileté smlouvy. V tomto ohledu je postup Pardubického kraje velmi odpovědný a pro řešení dopravní obslužnosti v drážní dopravě příkladný.

„Modernizace vozů je připravena na míru podle požadavků objednatele,“ uvádí místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák a doplňuje: „Zásadním milníkem modernizace vozidel pro Pardubický kraj bude pořízení sedmi nových dvojdílných motorových jednotek pro trať Pardubice – Havlíčkův Brod, které přinesou našim zákazníkům komfort, na jaký jsou zvyklí například z jednotek RegioShark. Tato investice nám umožní zajistit na všech výkonech pro Pardubický kraj bezbariérová vozidla, což je jeden z hlavních cílů naší spolupráce. S novými jednotkami by se cestující měli svézt od jízdního řádu 2022/2023. V postupných krocích zavádíme další technická opatření na našich vozidlech, která jsou nezbytná pro budoucí změny na české železniční infrastruktuře. S využitím dostupných dotačních titulů vybavíme naše vozidla palubní částí evropského zabezpečovacího systému, přičemž začínáme právě vozidly, která provozujeme na trati z Kolína do České Třebové. Na přechod na jednotný napájecí systém, který je rovněž projektován, přednostně připravujeme elektrické jednotky na trati Pardubice – Jaroměř.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

22:03 AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

Na Ostravsku a nyní na Zlínsku byl opakovaně pozorován los evropský. Pravděpodobně přišel na naše úz…