České dráhy: Poslední podzim Tornáda, starší vlaky mizí z tratí po desítkách

26.10.2023 7:23 | Tisková zpráva

Železniční fanoušci a fotografové, kteří si říkají „šotouši“, jsou v pohotovosti. Z českých tratí mizí stovky starších lokomotiv, jednotek a vozů Českých drah. Už jen několik měsíců zbývá na zachycení elektrických jednotek, přezdívaných „Tornádo“. Na jihu Moravy prakticky zmizely osobní vlaky, sestavené z klasických vozů v čele s elektrickou lokomotivou přezdívanou „Plecháč“, a z lokálek mizí dokonce ikonické motorové vozy řady 810, přezdívané „Kufr“ nebo „Skleník“.

České dráhy: Poslední podzim Tornáda, starší vlaky mizí z tratí po desítkách
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Masivní modernizace vlaků Českých drah se uskutečňuje díky spolupráci s objednateli dopravy, kteří přijali nabídky na zajištění dopravní obslužnosti prostřednictvím nových souprav a v rámci závazku veřejné služby spolufinancují pořízení moderních jednotek. V letošním roce už byly nasazeny desítky nových jednotek, které nahrazují starší soupravy a klasické osobní vozy.

„Během nejbližších let už žádné strmé schody, konec nedostatku místa na nohy ve vozech přezdívaných 'Honeckery' a postupné vyřazení vozů, které neumožňují dobít si mobil nebo se připojit na internet přes palubní Wi-Fi síť. Staré časy a staré regionální vlaky u Českých drah končí na mnoha linkách po celé republice. Jenom v Jihomoravském a Olomouckém kraji se během tohoto roku sníží potřeba klasických vozů zhruba o stovku kusů. Do jara 2024 dojezdí starší elektrické jednotky řady 460 přezdívané 'Tornáda' a přibližně o čtyřicet až padesát kusů klesne potřeba motorových vozů řady 810. Včetně veškerých záloh a rezerv jich budeme potřebovat už méně než 70,“ upozorňuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Už loni zmizela většina klasických souprav s lokomotivami z regionální dopravy na elektrifikovaných tratích v Plzeňském a Jihočeském kraji. Vyřazeny byly desítky klasických osobních vozů především typů Bdt a Bdtmee, které jsou v provozu zhruba 30 až 35 let. V letošním roce pokračuje velké vyřazování osobních vozů klasické stavby z pravidelného provozu na Vysočině, v Moravskoslezském kraji a především v Jihomoravském a Olomouckém kraji. Meziročně tam klesne jejich potřeba o více než 100 kusů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Liška byl položen dotaz

Ústecký kraj

Poukazujete na to, co všichni ostatní neudělali pro Ústecký kraj nebo udělali špatně, ale co dobrého pro Ústecký kraj udělalo třeba hnutí STAN? Podle mě se v tom plácáte všichni

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Charitativní jízdy na handbicích během plzeňského Festivalu na ulici

10:34 Nadace ČEZ: Charitativní jízdy na handbicích během plzeňského Festivalu na ulici

V rámci stále pokračujícího Festivalu na ulici v centru Plzně (15.- 23.8.) pomohli stovky lidí svojí…