Strojvedoucí totiž kvůli silné mlze nerespektoval návěst "Stůj" a v rychlosti najel do konce stojícího vlaku. I přes snahu výpravčího z nedaleké stanice Boří les, který situaci registroval pomocí traťového zabezpečovacího zařízení a snažil se srážce zabránit použitím funkce "generální stop", po nehodě na místě zůstalo několik mrtvých, včetně strojvedoucího lokomotivy, a mnoho zraněných.
"České dráhy mají pro případ mimořádnosti vydány interní předpisy, které koordinují činnost organizačních složek ČD i našich zaměstnanců. Jsou to totiž naši lidé, kteří většinou jako první podávají zprávy o takové mimořádné události a často poskytují i první pomoc jejím účastníkům. Jsme proto rádi, že jsme si mohli dnes vyzkoušet, že je tento systém nastavený správně a funguje od nahlášení události, přes součinnost se složkami IZS, až po zajištění náhradní dopravy na zablokované trati s krajským koordinátorem dopravy KORDIS," vysvětluje roli Českých drah při mimořádnosti Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva