„Nový podúrovňový soustruh nám umožní snížit náklady na údržbu vozidel řádově o desítky milionů korun ročně. Pravidelná úprava jízdní plochy kol, odborně označovaná jako reprofilace, totiž prodlužuje životnost dvojkolí až na dvojnásobek,“ upozorňuje Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah a dodává, že z nového zařízení budou mít přímo užitek také cestující: „Díky zařízení umístěnému přímo v pražském centru údržby, kde se staráme o největší počet osobních vozů a lokomotiv v České republice, se zkrátí potřebná doba při údržbě kol z několika dní doslova na několik hodin. Dosud jsme totiž museli vozidla k reprofilaci kol odesílat na jiná pracoviště v různých místech republiky. Vůz nebo jednotka přistavená k údržbě na soustruhu tak bude vyřazena z provozu na mnohem kratší dobu, a tedy také mnohem kratší dobu bude třeba zajišťovat náhradní vozidla. To se projeví v menším počtu náhradních vozů, ve vyšší kvalitě nasazených souprav a v lepším plnění plánovaných řazení. To ocení především naši cestující.“
Nový podúrovňový soustruh byl instalován ve středisku údržby Praha Jih, kde je soustředěna především péče o osobní vozy a elektrické jednotky. Zařízení může obrábět jak železniční dvojkolí tak brzdové kotouče přímo na vozidlech, tedy aniž by se musely tyto komponenty z vozidel odmontovat. Další předností celého zařízení je možnost přistavit k údržbě ucelené jednotky bez nutnosti rozpojení, což je výhodné hlavně při údržbě rychlovlaků Pendolino a Railjet, rychlíkových jednotek InterPanter nebo příměstských a regionálních vlaků CityElefant a RegioPanter. Soustruh splňuje podmínky pro údržbu vozidel do rychlosti 200 km/h. Dodavatelem technologie, zařízení U2000-400D je společnost Hegenscheidt MFD v Erkelenz v Německu a dodavatelem stavební části byla společnost Strabag.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:42 Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024
Zpráva o udržitelném rozvoji České pošty za rok 2024 přináší informace o našem přístupu k životnímu …
- 19:44 SFŽP: O hrdinech zelené energie i spravedlivé transformaci
- 16:47 Ústavní soud: K právním okolnostem aktivního ukončení života
- 13:43 Nadace ČEZ: Osvětlení přechodu zvýší bezpečnost chodců v Lázních Bohdaneč
- 10:46 DPP: Stanice metra Libuš na trase D dostala výtvarnou podobu
- 7:33 Lesy ČR: Vodní nádrž Dachova u Hořic obnovena