Česko a Bavorsko podpoří výstavbu kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova

2. 4. 2015 21:59

O výstavbě kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova dnes na společné schůzce jednali ministr dopravy Dan Ťok a bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann. Přípravu tohoto projektu podpořila bavorská vláda částkou 6 milionů eur. Kolem roku 2025 by vlaky mezi oběma zeměmi mohly konkurovat silniční dopravě.

Česko a Bavorsko podpoří výstavbu kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy
reklama

Bavorsko chce využít finanční prostředky pro elektrizaci železniční tratě Regensburg – Schwandorf – Furth im Wald – státní hranice. Za tím účelem už požádalo EU o 50% podporu. Herrmann zdůraznil, že pro něj je zlepšení železničních spojení mezi Bavorskem a Českem tak důležité, že je připraven vyčlenit zemské finanční prostředky Bavorska.

„Urychlení modernizace železničního spojení Praha – Plzeň – Mnichov bylo klíčovým tématem dnešní schůzky. Financování přípravy této stavby ze strany Bavorska je pro nás velmi dobrou zprávou. Na české straně nyní probíhá modernizace úseku Praha – Plzeň. V dalších letech plánujeme elektrizaci úseku z Plzně přes Domažlice na Furth im Wald. Cílem je, aby Praha a Mnichov měly kvalitní železniční spojení, které bude schopné konkurovat silniční dopravě. Máme ambici dosáhnout tohoto cíle kolem roku 2025,“ řekl Ťok.

Na železnici je v plánu také zahájení přípravy úseku mezi Marktredwitzem a Norimberkem, což nedávno podpořil i spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. Bavorsko tak usiluje o to, aby do chystaného spolkového plánu dopravní infrastruktury ukotvilo obě hlavní osy směřující do Česka, tj. výstavbu železničních tratí v úseku Regensburg – Schwandorf – Hof a úseku Nürnberg –  Schwandorf v jižní trase, stejně tak výstavbu úseku Marktredwitz - Schirding v severní trase. „Jižní alternativa spojení Praha – Mnichov přes Domažlice a Schwandorf je pro nás prioritou. Do budoucna umožní i zlepšení spojení Prahy s Norimberkem,“ doplnil Ťok.

Česká republika a Bavorsko investují také do železničního spojení mezi Selbem a Aší. Na české straně stavební práce začaly již před dvěma měsíci, v Oberfranken (Horní Franky) začnou ještě tento měsíc. První lokálky by na tento přeshraniční úsek měly vyjet v prosinci 2015.

Oba ministři se během jednání dotkli také silničního spojení. Rychlostní silnice R6 z Prahy přes Karlovy Vary směrem na bavorský Bayreuth se v budoucnu stane alternativou k dálnici D5. V případě historické spojnice Prahy a Pasova se pro chybějící část dnešní R4  uvažuje o financování formou PPP projektu. „Dohodli jsme se, že odborníci pro silniční výstavbu obou našich úřadů se v nejbližších dnech sejdou a informují se o detailech na druhé straně hranice. Já s ministrem Ťokem se následně setkáme na podzim v Bavorsku, abychom se informovali o posunu ve všech těchto projektech,“ uzavřel ministr Herrmann.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Ministerstvo dopravy
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ombudsman: Nenávistné projevy na internetu – výzkum a doporučení

22:16 Ombudsman: Nenávistné projevy na internetu – výzkum a doporučení

Ombudsmanka Anna Šabatová se od roku 2016 intenzivněji věnovala problematice nenávistných projevů na…