Nově však tuto nejvíce využívanou agendu dohánějí tzv. matriční události. To jsou agendy, které občan na první pohled „nevidí“ a mohlo by se zdát, že pod Czech POINT ani nepatří. Opak je pravdou. Tyto formuláře slouží pro přímé hlášení matričních událostí – změn trvalého pobytu či rozhodnutí soudu a provádí je zmocněný úředník do Informačního systému evidence obyvatel prostřednictvím tzv. CzechPOINT@office, a to už od roku 2010. Za poslední dva roky však počet těchto hlášení výrazně vzrostl. V průměru je to více než 900.000 ročně. To už je víc než výpisů Rejstříku trestů. Tato agenda se tak postupně dostává v počtu použití do popředí.
A jak si lze tuto agendu představit v praxi? Tak třeba svatba, jejíž součástí musí být podpis novomanželů a svědků do protokolu o uzavření manželství. Oddávající – zmocněný úředník pak zapíše údaje z tohoto protokolu prostřednictvím matričního formuláře v prostředí CzechPOINT@office do Informačního systému evidence obyvatel. Odtud se automatickou synchronizací nové příjmení nevěsty dostane do Registru obyvatel a odtud třeba až do Obchodního rejstříku. Nikdo nikam nechodí, nikam se neposílá žádný papír. Všechno funguje elektronicky, jednoduše a z jednoho místa.
Czech POINT a jeho služby je jedním z těch systémů českého eGovernmentu, který už 10 let skutečně funguje a naplňuje heslo, že obíhat nemá občan, ale papír – elektronicky!
autor: Tisková zpráva