Czech POINT zažívá rekordní zájem o své služby

16.02.2016 11:50 | Zprávy

Historie se opakuje, nový rekord v počtu výpisů, pro které si lidé došli na Czech POINT, padl opět v lednu. V lednu 2016 vydali zaměstnanci Českého Podacího Ověřovacího Informačního Národního portálu přes 206 tisíc výpisů. Rekord padl přesně po dvou letech.

Czech POINT zažívá rekordní zájem o své služby
Foto: Archiv
Popisek: Czechpoint

Systém Czech POINT, který od spuštění slouží bezchybně a je na něj spolehnutí, prokázal svoji nezanedbatelnou roli v ekosystému eGovernmentových služeb. Velkou zásluhu na dosažení rekordu mají jako obvykle výpisy z rejstříku trestů (72 121) a katastru nemovitostí (41 272), významně přispívá i autorizovaná konverze dokumentů na žádost (39 849). Do množství výpisů výrazně promluvily také žádosti o zřízení datové schránky.

„Kontaktní místo Czech POINT běžně přijímá dva až tři tisíce žádostí o zřízení datových schránek měsíčně, letos v lednu však přišlo 13 765 žádostí. Ministerstvo vnitra jako správce systému zájem a rostoucí oblibu datových schránek u občanů i podnikatelů vítá a připravuje pro uživatele schránek v letošním roce řadu novinek, např. možnost nechat si do datové schránky zaslat přes CzechPOINT@home výpis z rejstříku trestů,“ uvedl náměstek ministra vnitra pro řízení sekce informačních a komunikačních technologií Jaroslav Strouhal.

Miliony žádostí

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Pavel Fischer byl položen dotaz

Sankce proti Rusku

Vy opravdu vidíte v sankcích nějaký přínos proto, aby Putin válku ukončil? Já upřímně nevidím žádný. Určitě lepší něco než nic, ale myslíte, že sankce válku ukončí? Kdyby tomu tak bylo, už by přeci skončila nebo ne? A co přesně myslíte těmi bezpečnostními zárukami, které bychom měli poskytnout Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

19:28 HZS ČR: Tísňová linka 112 bude od 1. 1. 2026 přijímat hlášení i z eCall nové generace

Telefonní centrum tísňového volání 112 je připravené od 1. ledna 2026 přijímat hlášení nejen ze stáv…