CzechTourism: Polských turistů v regionech přibývá

05.10.2017 9:21

Česká republika je u polských turistů stále oblíbenější. Dokazují to i statistické údaje za první pololetí tohoto roku. Největší nárůst v počtu turistů zaznamenaly kraje Královehradecký, Liberecký a Jihomoravský.

CzechTourism: Polských turistů v regionech přibývá
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„Nárůst příjezdu polských turistů mě těší. Naše usilovná práce na propagaci České republiky v Polsku se vyplatila. Zároveň tomu jistě napomohl i program přeshraniční spolupráce Ministerstva pro místní rozvoj Interreg V-A Česká republika - Polsko, který systematicky pracuje na sbližování našich národů,“ říká ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Největší počet těchto turistů byl zaznamenán za prvním pololetí v Jihomoravském kraji. Ten navštívilo téměř 43 tisíc turistů, tedy o 14 % více než ve stejném období minulého roku. V Královehradeckém kraji to pak bylo téměř 38 tisíc turistů, což činí 23% nárůst v tomto regionu. Do Libereckého kraje přijelo necelých 22 tisíc turistů, o 39 % více než ve stejném období loňského roku.

„Zahraniční zastoupení Polsko při své činnosti významně spolupracuje s regionálními centrálami, které jsou vůdčími hráči v propagaci novinek a toho nejlepšího z daných regionů,“ uvádí Ivana Bílková, ředitelka zahraničního zastoupení v Polsku. V letošním roce zahraniční zastoupení spolupracovalo především s Centrálou cestovního ruchu východní Moravy, jižní Moravy, středních Čech a Krajským úřadem Ústeckého kraje. Tyto regiony se také hojně účastní propagačních akcí v Polsku.

Oblíbenou formou propagace regionů jsou press a fam tripy, které seznamují novináře a zástupce cestovních kanceláří s vybranými lokacemi. Například při zářijovém fam tripu byl touroperátorům představen Jihomoravský kraj ve spolupráci s Centrálou cestovního ruchu Jižní Moravy. Novináři navštívili Lednicko-Valtický areál, Salon vín ve Valticích, Brno, Zámecké vinařství Bzenec, prohlédli si město Mikulov. V programu nechyběla ani tradiční cimbálová muzika, nebo třeba cykloprojížďka.

Témata press a fam tripů reagují na rozvíjející se trend enoturistiky, tedy turistiky za vínem a agroturistiky po České republice. Například na říjen je plánovaný press trip zaměřený na agroturistiku a gastronomii na Valašsku.

„Doufáme, že trend růstu návštěvníků v regionech bude nadále pokračovat a turisté tak objeví i skryté krásy České republiky,“ dodává Ivana Bílková.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČEZ: Web Top 100 - Internetové stránky ČEZ kralují mezi weby českých průmyslových a energetických firem

22:11 ČEZ: Web Top 100 - Internetové stránky ČEZ kralují mezi weby českých průmyslových a energetických firem

Nová česká, německá a francouzská mutace, vylepšená zákaznická sekce nebo užití profesionálních a un…