Přehled míst, o něž měli cestovatelé loni největší zájem, zpracoval na základě podkladů a dat zaslaných z regionů Institut turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Vše se mění
Srovnáme-li turistické cíle, do nichž lidé nejvíc jezdili v letech 2019 až 2021, došlo k několika změnám. Například umístění Pražského hradu v žebříčku návštěvnosti bylo loni horší než dřív. „Vysvětlení je prosté: zahraničních turistů bylo v roce 2021 kvůli covidu-19 výrazně míň, logicky se propadl i zájem o Hrad, podobně jako to bylo v pandemickém roce 2020. V dané době se naopak radikálně zvýšil a stále si drží vysokou pozici zájem cestovatelů o přírodu, zejména české hory,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „V tuto chvíli očekáváme, že do České republiky letos přijede kolem 5 milionů návštěvníků ze zahraničí, dá se tak předpokládat i růst zájmu o Pražský hrad. Chybět však stále zřejmě ještě budou turisté z Asie a Ruska, tvořili téměř 20 % hostů. Cestovní ruch tak dle všeho i nadále potáhnou obyvatelé České republiky.“
A vítězem se stává…
Největší návštěvnost loni měla lanová dráha na Petřín, využil ji víc než jeden milion lidí. Následovala Zoologická zahrada v pražské Troji s cca 963 tisící návštěvníky. A první trojici, co se týče zájmu turistů, uzavírá ZOO Zlín, zavítalo do ní téměř 624 tisíc cestovatelů. Návštěvnost přitom vždy ovlivňuje celá řada faktorů, covidové roky a zavřené hranice států však byly ve srovnáním s minulostí naprosto atypické. Jak situace vypadala v roce 2020 najdete ZDE. Letos je první rok téměř bez koronavirových opatření, lidé mají doslova „hlad“ po cestování, loni však ještě platila celá řada restrikcí. „Změna míst, která turisté v České republice loni nejvíc navštěvovali, ukazuje na dvě věci: roste význam domácího cestovního ruchu a je třeba investovat do restartu zahraničního turismu. S tím prvním významně pomáhá náš portál Kudy z nudy, který je evropskou raritou a patří k vůbec nejnavštěvovanějším webům s tipy na výlet,“ vysvětluje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a doplňuje: „Druhé podporuje kampaň CzechTourismu Přijeďte zažít tradiční i nové, která aktuálně běží ve 14 zemích světa podle toho, kolik u nás zahraniční hosté utrácejí. Platí přitom jednoduché pravidlo: víc peněz – víc muziky. Kampaň za víc financí by samozřejmě byla masivnější, viditelnější i déle nasazená, a měla tak větší zásah.“
Víme kudy z nudy

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva