Příjezdy domácích turistů vzrostly meziročně o 3,8 %. Za rostoucí poptávkou Čechů stála především přetrvávající ekonomická konjunktura a nízká nezaměstnanost. Zahraničních turistů přijelo v prvním čtvrtletí přibližně stejně jako ve stejném období předchozího roku. „Rozhodující vliv na stagnaci zahraniční poptávky měl mírný pokles příjezdů turistů z některých tradičních blízkých trhů (Německo, Rakousko, Itálie a Nizozemsko). V těchto zemích se již do chování turistů začínají promítat negativní očekávání spotřebitelů související s nadcházejícím hospodářským zpomalením západoevropských ekonomik,“ komentuje čísla vedoucí marketingového výzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism Soňa Machová.
Negativní vývoj na uvedených trzích se však díky silné diverzifikaci českého incomingu promítl do celkových výsledků jen částečně, když pokles uvedených trhů vykompenzoval nárůst příjezdů z Polska a Slovenska. Rostly také příjezdy z USA, Číny, Ukrajiny či Velké Británie. Především Ukrajina si připsala významný nárůst – meziročně + 29 %. Za silným růstem poptávky na ukrajinském trhu stojí pravděpodobně silná prozápadní orientace významné části ukrajinské společnosti, která se promítá i do spotřebitelských preferencí turistů.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva



