Vystavovatelé na něm představí aktuální úroveň rozvoje dopravních systémů a železniční infrastruktury v Polsku, Evropě a ve světě. Na šestnáctém ročníku veletrhu bude v segmentu železniční techniky zastoupena i společnost DAKO-CZ ze skupiny CSG. DAKO-CZ, přední výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla, představí návštěvníkům z řad odborné i laické veřejnosti novinky a inovace zejména v oblasti komplexního vybavení podvozků osobních železničních vozů.
„Expozici naší společnosti jsme v letos pojali jinak než obvykle. Jejím hlavním mottem je koncept udržitelnosti. Jsme společností, která drží krok s moderními trendy, a zároveň se je snaží určovat, což se projevuje i na našich expozicích. Kombinace moderních prvků, materiálů, kovu a zeleně jednoznačně ukazuje směr naší společnosti, který upozorňuje na to, že vyvíjíme řešení šetrná k životnímu prostředí. Vlajkovým produktem v této oblasti jsou elektromechanické brzdové jednotky, jež ke svému provozu nepotřebují olejové hospodářství, snižují uhlíkovou stopu a tím i emise CO2. Tímto revolučním brzdovým systémem jsou osazeny i nové pražské tramvaje Škoda For City Plus 52T,“ uvádí Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel společnosti DAKO-CZ.
Nový brzdový systém včetně řídících jednotek a kolejnicových brzd je instalován na tramvajích, které dodává Dopravnímu podniku hlavního města Prahy společnost Škoda Group. V tuto chvíli má za sebou tramvaj ev. č. 9503 více než 20 000 kilometrů s cestujícími. Této hranice dosáhla v úterý 2. září 2025 večer, tj. za 75 dní provozu. Zmíněnou tramvaj bude výrobce rovněž vystavovat na veletrhu TRAKO.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




