DAKO-CZ slaví 205 let, za posledních pět let prošlo velkými změnami

29.06.2021 15:28 | Zprávy

Když si v roce 2016 připomínalo DAKO-CZ dvě století od vzniku společnosti, těžko mohl někdo tušit, jaký kus cesty tato tradiční třemošnická společnost urazí za dalších pět let. Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla prošel velkou proměnou, prolomil magickou hranici miliardových tržeb a nakročeno má k dalšímu růstu. Dnes patří DAKO-CZ k nejúspěšnějším členům průmyslově-technologického holdingu Czechoslovak Group, jež se v letošním roce stal stoprocentním vlastníkem společnosti.

DAKO-CZ slaví 205 let, za posledních pět let prošlo velkými změnami
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

„Růst naší společnosti nestojí jenom na zakázkové naplněnosti, byť bez ní by to pochopitelně nebylo možné. Klíčové bylo, že jsme se rozhodli za plného provozu modernizovat celý výrobní proces. Rozšířili jsme výrobní halu, v rámci komplexního projektu Logistika jsme přesunuli sklad mezi obrobnu a montážní halu tak, abychom minimalizovali nadbytečné úkony. Bez nadsázky mohu říci, že postupně budujeme firmu na dvoumiliardové obraty,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ.

V rámci navyšování výrobních kapacit DAKO-CZ uskutečnilo masivní náborovou kampaň. Shánělo především pracovníky do výrobních pozic. Šanci ve firmě dostali ale i méně zkušení zájemci. Stačilo, aby projevili zájem a dostatečnou šikovnost. O zbytek se stará firma sama prostřednictvím DAKO Akademie, kde si vychovává jak dělníky montáže, tak například seřizovače CNC strojů.

Firma se opírá o dlouholetou tradici, jež je nedílnou součástí její DNA. Založena byla jako železárna v Hedvikově v roce 1816 Josefem Zvěřinou. Klíčové pro její dnešní směřování bylo po druhé světové válce angažování konstruktéra Josefa Daňka, jenž se svým týmem vyvinul zcela nový brzdový systém pro kolejová vozidla, který byl v roce 1956 schválen Mezinárodní železniční unií UIC.

O rok později jej začala firma dodávat pod obchodní značkou DAKO, což byla zkratka slov DAněk a KOvolis, tehdejší název společnosti. V roce 1967 byl na zelené louce u Třemošnice postaven nový závod na výrobu brzdových systémů, který byl pojmenován DAKO.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

soudní proces

Dobrý den. Opět se řeší kauza Čapí hnízdo, jak je možné, že se kauzy vlečou i třeba deset a více let? Kde je chyba? Vždyť to přeci není normální a podle mě to snižuje pak váhu celého procesu i případný trest, v horším případě to pak dopadá na ty, co jsou případně uznáni jako nevinní, kdo jim vrátí ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: První autovlak z nového terminálu v Michli

16:08 České dráhy: První autovlak z nového terminálu v Michli

Po půlroční pauze se na koleje vrátil populární autovlak z Prahy na východ Slovenska.