„Růst naší společnosti nestojí jenom na zakázkové naplněnosti, byť bez ní by to pochopitelně nebylo možné. Klíčové bylo, že jsme se rozhodli za plného provozu modernizovat celý výrobní proces. Rozšířili jsme výrobní halu, v rámci komplexního projektu Logistika jsme přesunuli sklad mezi obrobnu a montážní halu tak, abychom minimalizovali nadbytečné úkony. Bez nadsázky mohu říci, že postupně budujeme firmu na dvoumiliardové obraty,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ.
V rámci navyšování výrobních kapacit DAKO-CZ uskutečnilo masivní náborovou kampaň. Shánělo především pracovníky do výrobních pozic. Šanci ve firmě dostali ale i méně zkušení zájemci. Stačilo, aby projevili zájem a dostatečnou šikovnost. O zbytek se stará firma sama prostřednictvím DAKO Akademie, kde si vychovává jak dělníky montáže, tak například seřizovače CNC strojů.
Firma se opírá o dlouholetou tradici, jež je nedílnou součástí její DNA. Založena byla jako železárna v Hedvikově v roce 1816 Josefem Zvěřinou. Klíčové pro její dnešní směřování bylo po druhé světové válce angažování konstruktéra Josefa Daňka, jenž se svým týmem vyvinul zcela nový brzdový systém pro kolejová vozidla, který byl v roce 1956 schválen Mezinárodní železniční unií UIC.
O rok později jej začala firma dodávat pod obchodní značkou DAKO, což byla zkratka slov DAněk a KOvolis, tehdejší název společnosti. V roce 1967 byl na zelené louce u Třemošnice postaven nový závod na výrobu brzdových systémů, který byl pojmenován DAKO.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva