10. října 1927, zahájila provoz vozovna tramvají na Pankráci, která je od té doby největší vozovnou v Praze. Před 90 lety vozovna Pankrác poskytla domov pro celkem 150 motorových a 120 vlečných vozů. V šedesátých letech byla vozovna Pankrác domovem pro celkem 325 tramvají. Sloužila tramvajím a dokonce až do roku 1982 i městským autobusům, kdy byly pankrácké autobusy přestěhovány do garáží v Dejvicích. Tím skončilo 55leté trvající soužití obou druhů dopravních prostředků ve vozovně.
„Do historie vozovny Pankrác se promítla i výstavba magistrály, kdy kvůli nové dopravní tepně musely být vybudovány nové tratě pro spojení s vozovnou,“ říká Pavel Fojtík, vedoucí archivu DPP. Významnou novinkou z poslední doby je nová hala pro mytí a denní ošetření tramvají z roku 2003. Kolejiště dvora vozovny bylo několikrát přestavěno. Přestavba kolejiště v roce 2004 do současné podoby však byla zásadní a inovativní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva