DPP: Praha plánuje vybudovat další dvě tramvajové tratě, Dvorce – Budějovická – Michle a Podbaba – Troja – Bohnice

13.09.2023 22:03 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy (RHMP) schválila zahájení projektové přípravy dvou nových tratí. Dvorce – Budějovická – Michle tvoří s Dvoreckým mostem jižní část tramvajového okruhu a Podbaba – Troja – Bohnice je součástí severní části tramvajového okruhu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zajistí pro prvně jmenovanou trať projektovou dokumentaci a následná povolení pro stavbu.

DPP: Praha plánuje vybudovat další dvě tramvajové tratě, Dvorce – Budějovická – Michle a Podbaba – Troja – Bohnice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Pro trať Podbaba – Troja – Bohnice DPP nejdříve vypracuje podrobnou komplexní studii a následně tento investiční záměr projde procesem EIA. Realizací obou projektů se tramvajová síť v Praze prodlouží o zhruba 8 kilometrů. Obě jsou v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí, kterou RHMP schválila v roce 2017 a aktualizovala před dvěma lety.

Tramvajová trať Dvorce – Budějovická – Michle bude od současných zastávek Dvorce vedena ulicemi Jeremenkova, Olbrachtova, Vyskočilova a V Zápolí do Pekárenské ulice, překříží Ohradní ulici a bude pokračovat k odstavnému nádraží. Po jeho okraji, mimo stávající komunikace, bude dále vedena do ulice U Plynárny, kde se v křižovatce s ulicí Nad Vinným potokem napojí na stávající tramvajovou trať, jak ve směru z centra i do centra. Celková délka tratě je dle existujících studií 4,8 kilometrů a předpokládá se na ní deset párů zastávek. V zastávce Olbrachtova (v současnosti Na Strži) vznikne přestupní vazba na metro D a v dopravním uzlu v zastávce Budějovická přestup na linku C. Odhadované náklady na výstavbu tramvajové tratě Dvorce – Budějovická – Michle jsou cca 1,7 miliardy korun. Samotné zahájení výstavby se předpokládá na začátku roku 2029, zprovoznění pak v roce 2031. DPP se bude snažit na stavbu zajistit spolufinancování z dostupných fondů EU nebo jiných dotačních programů.

„Obě tratě jsou zásadními součástmi jižní a severní části tramvajového okruhu Prahy, který umožní nová atraktivní spojení veřejnou dopravou a rychlejší jízdní doby bez zbytečného zatěžování centra města. Zprovozněním Dvoreckého mostu a vybudováním tramvajové tratě Dvorce – Budějovická – Michle zajistíme výhodné, kapacitní a lokálně bezemisní spojení Prahy 4 a Prahy 5, které v současnosti obsluhují výhradně naftové autobusy. Trať naplňuje všechny strategické cíle Plánu udržitelné mobility HMP – zvýšení výkonnosti a spolehlivosti, jakož i zlepšení dostupnosti veřejné dopravy a snížení emisí a uhlíkové stopy. V konečném důsledku nám to umožní nahradit velmi intenzivní autobusovou dopravu tramvajemi, reorganizovat a optimalizovat provoz v oblasti a zklidnit jej. V neposlední řadě toto spojení významnou měrou přispěje k rozvoji Michle,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

Budete kandidovat na předsedu strany?

Nebo máte nějakého jiného favorita? Podle mě strana moc na výběr nemá. Jestli většina lidí zná tak pět členů strany, tak je to hodně. Mě napadáte jen vy. Hlavně ne Válek nebo Jakob.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Obec Opatovec zakládá přírodní park u kaple sv. Václava

20:16 Nadace ČEZ: Obec Opatovec zakládá přírodní park u kaple sv. Václava

Obec Opatovec zahajuje projekt výsadby přírodního parku v klidové zóně v těsné blízkosti památkově c…