DPP: Praha plánuje vybudovat další dvě tramvajové tratě, Dvorce – Budějovická – Michle a Podbaba – Troja – Bohnice

13.09.2023 22:03 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy (RHMP) schválila zahájení projektové přípravy dvou nových tratí. Dvorce – Budějovická – Michle tvoří s Dvoreckým mostem jižní část tramvajového okruhu a Podbaba – Troja – Bohnice je součástí severní části tramvajového okruhu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zajistí pro prvně jmenovanou trať projektovou dokumentaci a následná povolení pro stavbu.

DPP: Praha plánuje vybudovat další dvě tramvajové tratě, Dvorce – Budějovická – Michle a Podbaba – Troja – Bohnice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Pro trať Podbaba – Troja – Bohnice DPP nejdříve vypracuje podrobnou komplexní studii a následně tento investiční záměr projde procesem EIA. Realizací obou projektů se tramvajová síť v Praze prodlouží o zhruba 8 kilometrů. Obě jsou v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí, kterou RHMP schválila v roce 2017 a aktualizovala před dvěma lety.

Tramvajová trať Dvorce – Budějovická – Michle bude od současných zastávek Dvorce vedena ulicemi Jeremenkova, Olbrachtova, Vyskočilova a V Zápolí do Pekárenské ulice, překříží Ohradní ulici a bude pokračovat k odstavnému nádraží. Po jeho okraji, mimo stávající komunikace, bude dále vedena do ulice U Plynárny, kde se v křižovatce s ulicí Nad Vinným potokem napojí na stávající tramvajovou trať, jak ve směru z centra i do centra. Celková délka tratě je dle existujících studií 4,8 kilometrů a předpokládá se na ní deset párů zastávek. V zastávce Olbrachtova (v současnosti Na Strži) vznikne přestupní vazba na metro D a v dopravním uzlu v zastávce Budějovická přestup na linku C. Odhadované náklady na výstavbu tramvajové tratě Dvorce – Budějovická – Michle jsou cca 1,7 miliardy korun. Samotné zahájení výstavby se předpokládá na začátku roku 2029, zprovoznění pak v roce 2031. DPP se bude snažit na stavbu zajistit spolufinancování z dostupných fondů EU nebo jiných dotačních programů.

„Obě tratě jsou zásadními součástmi jižní a severní části tramvajového okruhu Prahy, který umožní nová atraktivní spojení veřejnou dopravou a rychlejší jízdní doby bez zbytečného zatěžování centra města. Zprovozněním Dvoreckého mostu a vybudováním tramvajové tratě Dvorce – Budějovická – Michle zajistíme výhodné, kapacitní a lokálně bezemisní spojení Prahy 4 a Prahy 5, které v současnosti obsluhují výhradně naftové autobusy. Trať naplňuje všechny strategické cíle Plánu udržitelné mobility HMP – zvýšení výkonnosti a spolehlivosti, jakož i zlepšení dostupnosti veřejné dopravy a snížení emisí a uhlíkové stopy. V konečném důsledku nám to umožní nahradit velmi intenzivní autobusovou dopravu tramvajemi, reorganizovat a optimalizovat provoz v oblasti a zklidnit jej. V neposlední řadě toto spojení významnou měrou přispěje k rozvoji Michle,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cena Správy jeskyní ČR ocení osobnosti. Navrhněte kandidáty

22:03 Cena Správy jeskyní ČR ocení osobnosti. Navrhněte kandidáty

Osobnosti v oblasti výzkumu, ochrany a zpřístupňování jeskyní a krasového podzemí vyzdvihne Cena Spr…