DPP: Pražské metro bude umět lépe anglicky

22.05.2018 16:32

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v rámci zkvalitňování svých služeb v uplynulých dnech dokončil doplňování anglických textů do pevného informačního systému ve stanicích pražského metra. V celé síti je cca 14 000 ks informačních prvků pevného informačního systému. Do zhruba 1/5 informačních prvků DPP doplnil anglické texty. Pro zahraniční cestující či cizince žijící v Praze se tak zlepšuje informovanost v metru.

DPP: Pražské metro bude umět lépe anglicky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP prováděl doplnění anglických textů společně s běžnou údržbou informačního systému a s dalšími aktivitami na zlepšení navigace v metru od února 2018. Informační tabule jsou doplněné o anglické překlady mj. o začátku a konci placeného prostoru metra či navigaci na náhradní dopravu, výtahy apod. Zlepší se mj. navigace na veřejné toalety v podzemní dráze.

Přístup DPP si pochvaluje i vedení Prahy. „Praha patří k nejoblíbenějším turistickým destinacím a to, že v metru budou informace i v anglickém jazyce, považuji za naprostou nutnost,“ říká Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.

„Jsem velmi rád, že se nám podařilo dotáhnout tuto změnu do konce. Hrozně bych si přál, aby Dopravní podnik komunikoval v češtině i angličtině zdvořile, jasně a ve prospěch cestujících. V minulosti tam byly značné rezervy, ale i tato oblast se postupně mění. Pražskou MHD využívá ročně milióny turistů a tohle je nezbytné minimum,“ uvádí Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Naše služby jsou na světové úrovni, nyní výrazně zkvalitníme i informovanost ve světovém jazyce čísla jedna, kterým je angličtina,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar a dodává: „V první etapě jsme vyměnili hlavní informační tabule, odteď budou nově cestujícím k dispozici mj. anglické nápisy o navigaci na náhradní dopravu, či výstupech a přestupech.“

Současná grafika informačního systému vychází z koncepce grafického manuálu, který v roce 2006 až 2007 zpracovala pro Dopravní podnik společnost Metroprojekt a. s. ve spolupráci s firmou Design studio K. Díky technologii výroby (informační systém je vyráběn z vyřezávaných plotrových folií) je možno flexibilně za relativně nízkých nákladů do systému doplňovat různé piktogramy a nové prvky. Příkladem může být právě doplnění cizojazyčné mutace.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…